Steget ut till försäljning. Vilket sätt är bäst?

1
1
Hejsan.

Har startat ett handelsbolag. Vår ide är att skapa möbler och inrednings detaljer som vi sen vill sälja. Vi har redan en kollektion som vi redan har lagt ut på vår hemsida o facebook sida.
Vi har inte börjat med försäljning än.

Det är där skon klämmer. Hur ska vi på bästa sätt gå till väga. Sälja själva eller sälja genom inredningsbutiker? för och nakdelar isåfall? Går man isåfall runt till inredningsbutiker och visar sina produkter?

Artofsweden heter mitt märke.

Mvh en för tillfället vilsen jocke;)
157
1
Har du inget att sälja så kan du inte sälja, oavsett vad du hade tänkt att sälja. Skall du sälja provkollektionen så ut med flyers som marknadsför er hemsida och facebooksida. Lägg på bilar, i brevlådor och alla andra ställen du kan tänka dig :) - Bra början i alla fall!
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
11
1
Hej Jocke. Lite för lite information för att ge bra råd. Min gissning är att ni idag inte kan leverera några större volymer, då blir det svårt att få in er produkt på de stora möbelvaruhusen. Börjar ni från noll, med ett par möbler och vill växa? Isåfall: 1: Erbjud en bra betalningslösning på hemsidan, går inte att köpa direkt i dagsläget vilket inte är svårt att fixa. 2: Jobba på att skapa trafik. Twittra, Pinterest, Facebooka nya möbler. Få kunder att ta kort på hur de använt era möbler i sina hem osv. 3: Åk till Mattsons möbler, Selecta, till och med Fynda. De i Fbg som är i närheten och prata med inköpsansvarig. Berätta er situation och fråga om råd! Erbjud dem riktigt bra inköpspriser för unika möbler. Även om era marginaler blir små i början så ger det marknadsföring och lite intäkter som hjälper er skapa nytt inventarie. Övrigt: * Er Instagram länk funkar inte. Fixa Har fullt med idéer i huvudet men måste dra, så lycka till och skriv gärna om du behöver ett bollplank. Mvh, Fredrik Starke

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.