Google gillar inte mina sökord

6
Adwords...

Jag försöker lägga till sökord som jag tror folk söker på. Problemet är att google säger:

"Låg sökvolym"

"Användarna söker inte efter den här termen så ofta, så den kan inte visa annonser.

Vadå låg sökvolym? Är det ett fåtal som söker på detta så vill ja ju definitivt att min annons ska komma upp! Det är ju hela grejjen med att skapa bra sökord eller??

Tex:
Jag säljer Markduk men ja vill inte att folk som söker på bara markduk ska klicka på min annons. Det är så det har varit och det bränner dagsbudgeten direkt utan att generera något.... . Jag vill däremot att folk som söker på följande termer ska hitta mig.

markduk under altan
Markduk på löpmeter
Markduk garageuppfart
Markduk mot ogräs

Det tex precis en nisse som ska bygga en altan och som vill ha markduk som köper av mig. Jag kan nog kaxigt säga att mina varianter på mått är dom bäst anpassade och billigaste produkterna på marknaden till just detta ändamål men då tycker inte google att det är tillräckligt många som söker på det.......
8
Det är väl som med lekplatser. Det är inte lönt att rusta upp lekplatsen för inga leker här. Google består av datorer som utför beräkningar och än så länge har väl inte datorer försetts med sunt förnuft. Eller den klassiska. Här går det inte att sälja skor, inga har skor. Här går det att sälja många skor, här har inga skor. Kämpa på. Synd att min altan är klar. Annars hade du hittat en köpare här :tfn: Mvh Anders Granlund
6
Tack för inputen. Men om det är som du säger så är ju inte googleads något får små nischade företag som mig. Synd på altanen men kula att höra att du hade kunnat tänka dig ett köp :)
4
Hej. Google adwords är lämligt för alla företag som vill synas. Självklart så går det att fixa det du vill med adwords. Det kräver lite arbete för att få adwords att fungera optimalt och gå med vinst. Man får räkna med ca 3 månader innan kampanjen ger vinst. Ett tips är att gå igenom följande bitar. Adwordskontots ord + annonser Leta upp bra ord med keywordplanner. Analytics rätt konfigurerat och kopplat till ditt adwordskonto, där kan du läsa ut vad som behöver ändras. Lägg in trackingkod på hemsidan så du vet vilka ord som konverterar Lägg till negativa sökord så du inte eldar för kråkorna Länka till rätt landningssidor så du får upp din QS Om du endast arbetar lokalt, så ställ in dina annonser så att de bara visas i utvalda områden. Ställ in rätt åldersgrupp 18+ Indexera sidan på google. Börja med en låg budget på ca 100-200:- per dag och följ upp hela tiden. Använd accelerad visning istället för standard så att du får fram statistik snabbar vad som säljer och inte. Ett adwords konto behöver alltid underhållas.
8
AdWords är kanske bra för stora bolag? Numera kan det finnas flera annonsörer på en sida och man lär få betala mycket för att hamna högst upp. Sökmotorn förlorar sin trovärdighet när resultatet bara blir en massa med annonser? Själv är jag förstås sur på Google när det försvann över 40.000 kr på mitt kreditkort och i Googles namn. Istället för att reda ut problemet så skickade dom mig till inkasso för 2.600 kr som snabbt blev det dubbla. Jag betalde allt för att aldrig återkomma. Men sökordet ”Markduk” kommer nog att klara sig bättre än ”Underhållsplaner”. Kolla själv. Mvh Anders Granlund
6
Jag kanske underskattar jobbet som krävs och pengarna det kostar. Lutar ju åt att det inte är något för mig. Söker man på mina ord så kommer mina blocketannonser upp "gratis" i google oftare än google adsen så ja kanske ska jobba med rubrikerna där iställe. Sedan har jag väll inte så högt förtroende för goolge heller. Antal "klick" som jag betalar för stämmer inte alls med min statistik på hemsidan som jag förövrigt testat utan att märka något konstigt....
11
Hur arbetar du med SEO idag? Med en lägre budget och svårigheter med sökorden kanske det är bättre att satsa på en stark SEO strategi tillsammans med annonser på facebook. Vill du fortsatt ha google ads så precis som andra sa, använd google ads keyword planner och koppla kontot med analytics för att kunna se vad du faktiskt får respons på. Sedan är det ju en fråga om dina kunder, är det endast mot privatpersoner och altaner som du riktar dig eller kan det finnas ett behov hos det kommunala verksamheterna? Du kanske ska kika på andra marknadskampanjer och insatser mot just kommunala eller privata företag där du kan göra mer riktade utskick av e-post eller andra aktiviteter? Om du vill styra på strategin och lägga upp dina google ads så börja med att göra google egna online skola där du lär dig grunderna. Kika också på hur du kan använda dig av youtube och video annonser då det ofta är bättre för produkter så som din.
Jonathan Autogrowth
8
Att hamna högt upp är ett nollsummespel. Är vi många aktörer så blir det den som har mest resurser som kommer högst upp vid en sökning. Alla kan ju inte ligga högst upp. Numera är jag dock på första sidan och känner mig nöjd. Har fixat och trixat lite. Mvh Anders G
11
Att hamna högst upp kan vara en stor utmaning, lite beroende på vilken tjänst, produkt och strategi man använder. För att inte glömma vilken budget man har :) Det blir självklart svårt om man ska sälja t.ex telefoni att vinna annonskampaen mot de stora aktörerna. Där emot finns det ju mer nischade produkter där man kan vinna på sökords kombinationer. Tror dock att fler mindre bör satsa på content och inbound marketing. Det tillsammans med remarketning på google. Sedan lägga annonspengarna på andra platser så som facebook och linkedin.
Jonathan Autogrowth
4
Kollar man på sökorden för just markduk finns det flera spännande alternativ, även med din låga budget. "Markduk ogräs" 170 sökningar per månad och CPC på 1.3 kr ungefär. "Markduk altan" 30 söknignar per månad och CPC på 4 kr ungefär. "Markduk garageuppfart" 10 sökningar per månad och ingen fast CPC. Även själva ordet "markduk" är billigt och du kan pröjsa ungefär 1.6 kr per klick. Värt att testa! :)
https://mizific.com - Webbyrå I Stockholm
8
Spännande, markduk är precis vad jag letar efter var och varannan dag. Tänkte inte på att Google fanns ;-)
2
Tänk på kvalitetspoängen också. Du kan få mycket billigare klick om du har hög kvalitetspoäng. Om annonstexten, sökordet, webbadressen och landningssidan matchar varandra bra så bör du få billigare klick!
https://rangering.se/

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.