Reklam fråga

12
Hej!



Jag har en webshop på goteborgarna.com och vet inte riktigt hur jag ska

få ut det till folk? Har inte heller mycket kapital för reklam osv.



Hur ska man göra?



Mvh Daniel / Göteborgarna.com
205
1
Mitt bidrag blir en engelsk artikel i ämnet: [br][url]http://www.sitepoint.com/article/promotion-crash-course[/url]
758
1
Mitt förslag är att du annonsera på butiker.se [br]Då kan du räkna med runt 40 besökare per dag därifrån. Kostnaden tror [br]jag ligger på runt 400: - per år för en sådan annons. [br] [br]Jag har haft ett motsatt problem - väldigt många besökare, men bara typ [br]2 kunder i veckan om man bortse från några få större kunder som handlar [br]för stora summor varje månad. [br]Problemet är nu åtgärdat och nu mer är det relativt gott om kunder varje vecka - fråga mig inte hur jag gjorde :oops:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
24
Sökmotorsoptimering är bra för alla webbaserade företag. [br] [br]Mvh Niklas
arknadsföring handlar inte om att sälja, det handlar om att få kunderna att vilja köpa.
www.nemarknadsforing.se
6
[quote="Sinnenas Teater"] [br]Jag har haft ett motsatt problem - väldigt många besökare, men bara typ [br]2 kunder i veckan om man bortse från några få större kunder som handlar [br]för stora summor varje månad. [br]Problemet är nu åtgärdat och nu mer är det relativt gott om kunder varje vecka - fråga mig inte hur jag gjorde :oops:[/quote] [br] [br]Inte för att vara elak men jag förstår varför du har så få kunder. Din sida är otroligt ful och den ser ut som någon sort spamsida. Om jag vore dig skulle jag anlita någon som förstår sig på bra design. Du skulle garanterat få 10 gånger så många kunder!
758
1
[quote="hopphej"][quote="Sinnenas Teater"] [br]Jag har haft ett motsatt problem - väldigt många besökare, men bara typ [br]2 kunder i veckan om man bortse från några få större kunder som handlar [br]för stora summor varje månad. [br]Problemet är nu åtgärdat och nu mer är det relativt gott om kunder varje vecka - fråga mig inte hur jag gjorde :oops:[/quote] [br] [br]Inte för att vara elak men jag förstår varför du har så få kunder. Din sida är otroligt ful och den ser ut som någon sort spamsida. Om jag vore dig skulle jag anlita någon som förstår sig på bra design. Du skulle garanterat få 10 gånger så många kunder![/quote] [br] [br]Ja vågar åtminstone tala om i min profil vilken sida som jag har och till yttermera visso så vågar jag också stå med både namn och kontaktuppgifter. Att kalla sig för "hopphej" ger dig ingen trovärdighet. [br]Läs vad jag skrev en gång till - jag klaga inte alls över antalet kunder. [br]Tvärtom - :grin:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
355
1
[quote]Jag har en webshop på goteborgarna.com och vet inte riktigt hur jag ska [br]få ut det till folk? Har inte heller mycket kapital för reklam osv. [br] [br]Hur ska man göra? [br][/quote] och ser en sida med loggan glanzit.com [br]Mitt tips är att antingen kalla domänen för glanzit.com eller byta till goteborgarna.com . Som det är nu blir man lite förvirrad av två "domännamn". [br]Mitt tips är att lägga upp en sida angående Göteborg med goteborgarna.com och använda den andra till din butik. [br]Kan dock ge dig ett tips angående goteborgarna.com och det är att skriva ett par inlägg i bostadsforumet eller destinationsforumet på citygbg.se [br]Lägg in url:en i signaturen. Har du sedan lagt upp en sida som verkligen handlar om Göteborg på denna så kan du räkna med kunder och besökare.
6
[quote="Sinnenas Teater"][quote="hopphej"][quote="Sinnenas Teater"] [br]Jag har haft ett motsatt problem - väldigt många besökare, men bara typ [br]2 kunder i veckan om man bortse från några få större kunder som handlar [br]för stora summor varje månad. [br]Problemet är nu åtgärdat och nu mer är det relativt gott om kunder varje vecka - fråga mig inte hur jag gjorde :oops:[/quote] [br] [br]Inte för att vara elak men jag förstår varför du har så få kunder. Din sida är otroligt ful och den ser ut som någon sort spamsida. Om jag vore dig skulle jag anlita någon som förstår sig på bra design. Du skulle garanterat få 10 gånger så många kunder![/quote] [br] [br]Ja vågar åtminstone tala om i min profil vilken sida som jag har och till yttermera visso så vågar jag också stå med både namn och kontaktuppgifter. Att kalla sig för "hopphej" ger dig ingen trovärdighet. [br]Läs vad jag skrev en gång till - jag klaga inte alls över antalet kunder. [br]Tvärtom - :grin:[/quote] [br] [br]Spelar väl ingen roll hur många du har nu, alla vill väl ha 10 gånger fler kunder? Tycker du själv att din sida ger ett seriöst uttryck?
758
1
[quote="hopphej"] [br]Spelar väl ingen roll hur många du har nu, alla vill väl ha 10 gånger fler kunder? Tycker du själv att din sida ger ett seriöst uttryck?[/quote] [br] [br]Hopphej är vem som helst - och din trovärdighet är 0 [br]Tala om vilken sida du själv har - så kan vi diskutera sedan! [br]Jag kan leva på min hemsida vilket inte du kan göra - så förmodligen så är du bara avundsjuk :mrgreen: [br]Har man närmare tusen besökare per dag och en hyfsad inkomst så måste detta betyda att man har gjort något bra :grin: [br] [br]Men visa gärna vad du har gjort, så vi få se hur duktig du är :mrgreen:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
219
1
Hejhopp: Jag trodde att denna hemsida var till för att hjälpa varandra och tala om varandras erfarenhet. Inte hoppa på ngn och dess hemsida, säga den är ful m.m om personen inte bett om att få feedback och kritik. [br] [br]Admin: Jag tycker att ni ska gå in i sådana här lägen och avsluta diskutionen/bråk/hård ordväxling. [br]Det går att stänga tråden om man är admin. Vi är ju här för att få inspiration och hjälp men när man hör någon som i detta fallet - hejhopp blir stämmningen skämd. [br] [br]Om en person ber om att få feedback är det en sak men på hopp en annan och i detta fallet var det inte ens sinnenas Teater som startade tråden.
822
48
[quote="sod"]Admin: Jag tycker att ni ska gå in i sådana här lägen och avsluta diskutionen/bråk/hård ordväxling. [br]Det går att stänga tråden om man är admin. Vi är ju här för att få inspiration och hjälp men när man hör någon som i detta fallet - hejhopp blir stämmningen skämd.[/quote] [br] [br]Det gör vi om det går för långt eller om personen i fråga ber om det. I detta fallet så vet jag att Stefan inte berörs så mycket, han kan prata för sig ;) [br] [br][b]Men helt rätt - Påhopp är onödigt och särskilt om man inte bett om kritik![/b] [br] [br]/Patrik
12
Nu ska ni inte bråka i min tråd :( [br] [br] [br]Mvh Daniel / [url]www.Glanzit.se[/url]
355
1
[quote]Det går att stänga tråden om man är admin. Vi är ju här för att få inspiration och hjälp men när man hör någon som i detta fallet - hejhopp blir stämmningen skämd. [br][/quote] [br]Den där hopphej hör inte hemma i en seriös diskussion. Du kan se hans ip från kontrollpanel och inlägg. Banna och ta bort honom är mitt tips. Han tillför ingenting till denna tråd.
6
Det var inget påhopp. Vill bara komma med lite konstruktiv kritik, i det här fallet kunde personen inte ta till sig det. Vem vill inte har fler kunder?
822
48
[quote="hopphej"]Det var inget påhopp. Vill bara komma med lite konstruktiv kritik, i det här fallet kunde personen inte ta till sig det. Vem vill inte har fler kunder?[/quote] [br] [br]Ett annorlunda sätt att ge konstruktiv kritik... :mrgreen: [br] [br]Du kanske har lite idéer att komma med på denna tråden? [br]http://www.foretagande.se/forum/viewtopic.php?t=1838
24
Tänkte jag skulle göra ett inlägg för att besvara orginal frågan, eftersom svar på den mer eller mindre försvann efter hejhopps påhopp. [br] [br]Jag tycker att ni ska fundera ut vilka som har störst behov av era tjänster coh rikta er mot dem. Studenter i slutet av sin utbildning är nog en bra grupp. Behov av fina kläder till arbetsintervjuer, dåligt med pengar och lätta att hitta. [br] [br]Billiga att nå med. Sätt upp lite snygga flyers på universitet och liknande, eller använd någon från sexmästeriet som vandrande reklam pelare. Bara för att ni driver en nätbutik behöver ni inte begränsa er till att söka kunder via internet. [br] [br]Fast först bör ni utveckla sajten lite till, ni är ju på god väg. [br] [br]Med vänliga hälsnignar [br]Nikas Ek
arknadsföring handlar inte om att sälja, det handlar om att få kunderna att vilja köpa.
www.nemarknadsforing.se
10
Det billigaste sättet att nå ut till många på internet är sökmotoroptimering. Har du en webbsida som är sökmotoroptimerad så kommer din sida att komma högt upp på sökmotorernas listor. [br] [br]Sen finns det en uppsjö med gratissidor där du kan annonserna. Du kan säkert locka till dig en och annan kund på detta sätt. [br] [br]Ett tredje alternativ är AdWords. Där kan du bestämma hur mycket du vill annonsera för och vart, hela Sverige eller bara göteborg. [br] [br]Om du är intresserad så kan jag erbjuda annonsering på www.takeaways.se för en mindre slant.
232
En kombinaton av desa kan dock leda till lågklassning i sökmotorerna.. Se till att de sidor du annonserar på har en god pagerank, gärna högre än du själv...
M-Daniel Johansson
10
Det enda av alternativen som möjligtvis kan påverka ränkingen i sökmotorerna är in-länkar, dvs sidor som länkar till din sida. Enligt Google så ska inte dåliga in-länkar påverka din ranking då du oftast inte kan påverka detta själv. Om din sida finns med på några gratissidor så är detta inte skadligt men om du köper in-länkar så kan det skada din ranking. [br] [br]Dessutom så finns det över 100 faktorer som påverkar din ranking och dom enda som vet vilka dessa är är programmerarna som gjort sökmotorerna.
355
1
något med din sida att göra. [br]Goteborgarna.com låter som Göteborg och skulle fungera på en sida om densamma. Glanzit skulle fungera bättre på en sida om kläder. [br]På detta viset får du bättre sökresultat och rätt målgrupp till sidan. [br]Har lagt upp några, så kallade, satellit siter där jag samlar olika märken för en viss produkt. Detta ökar också sökmotor rankningen.
232
[quote="MarcusL"]Det enda av alternativen som möjligtvis kan påverka ränkingen i sökmotorerna är in-länkar, dvs sidor som länkar till din sida. Enligt Google så ska inte dåliga in-länkar påverka din ranking då du oftast inte kan påverka detta själv. Om din sida finns med på några gratissidor så är detta inte skadligt men om du köper in-länkar så kan det skada din ranking. [br] [br]Dessutom så finns det över 100 faktorer som påverkar din ranking och dom enda som vet vilka dessa är är programmerarna som gjort sökmotorerna.[/quote] [br] [br]Vad är skillnaden på om någon länkar till mig, eller om jag köper länkar till mig?? [br] [br]Ni som verkligen vill veta hur det ligger till borde besöka exempelvis denna http://www.tjorndesign.se/sokmotor_marknadsforing_1.asp [br] [br][b]Faktorer [/b]saxat från http://www.jw-webbdesign.se/SEO_checklista.html: [br]I Källkoden: [br] [br][b]Titel [/b] [br]Meta taggarna [br]Text börjar tidigt i källkoden [br]Sidan innehåller mycket text (minst 250 ord) [br]Nyckelord börjar tidigt [br]Titel attribut i länkar [br]Alt taggar på bilderna [br]H1 och H2 använt för att betona nyckelord [br]Använding av fetstil för att betona nyckelord [br]God spridning av nyckelord i texten [br]Summering tillagd på tabeller [br]Intern navigering (med bilder undviks) [br]Använd extern CSS och för att skala bort HTML och gör texten mer "synlig" [br]Använd Javascript externt och försök undvik det i själva källkoden [br]Inga ramar och ingen flash [br]Följ ovan men undvik överoptimering [br]Ta bort alla "poison words" [br] [br] [br][b]Externa faktorer[/b] [br]Länkar till sin sida från sidor med bra PR värde [br]Inga temporära länkar [br]Inkluderad i kategorier [br]Ankartext i länkarna till sin sida [br]Undvik för stor krosslänkning, dvs från samma C block på IP adresserna [br] [br] [br][b]Andra faktorer[/b] [br]Domännamn (nyckelord och registreringslängd) [br]Filnamnen döpta efter nyckelord [br]Filerna under 101KB [br]Inga onödiga mappar (helst allt under rooten) [br]Använd sitemap (sidkarta) och skicka en även till Google [br]Ingen oetisk SEO (doorways, redirects, gömd text, spamming, spegeldomäner, cloaking etc.) [br]Bra webhost (snabb server, ingen nedtid och hostar inte negative sidor) [br]Använd helst statiska URLs (inga URLs med session ID) [br]Använd robot.txt [br]Validera koden så att det inte finns problem [br]Skicka din URL till sökmotorer och kategorier manuellt [br]Länkar utåt, inga "dåliga grannar" [br]Under 100 länkar per sida [br]Vidareskicka endast med "301 redirect" [br]Använd "301 redirect" för att få all PageRank på en version av domännamnet [br] [br] [br][b]Faktorer i det långa loppet[/b] [br]Ha ett unikt innehåll och undvik kopierat innehåll [br]Lägg till mer unikt innehåll regelbundet, uppdatera regelbundet [br]Bygg på hemsidan och gör den stor med många webbsidor [br]Ha ett statprogram och analysera var du får dina besökare från
M-Daniel Johansson
640
5
Hej, [br] [br]Kalasbra info! [br] [br]Tack xt nordic! [br] [br]MVH [br] [br]R

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.