Hur kan jag marknadsföra mig i Sverige gratis?

1
1
Hej,
Jag är svensk, boende i Spanien (Barcelona) sedan 29 år tillbaka och driver turist- och mäklarverksamhet. Egentligen kan jag behöva tips på hur jag ska marknadsföra mig i Sverige inom båda grenarna av min business, men här vill jag ställa frågan hur jag ska kunna marknadsföra mig som mäklarkonsult.
Jag och min kompanjon, som är jurist, hjälper utländska personer att köpa hus i Barcelona och Katalonien. Vi har bra referenser och vårt största mål är att få en kund nöjd med sitt köp och säker på att alla små detaljer har kontrollerats så de inte får "köpa grisen i säcken"-känslan efteråt. Det är inte lätt att köpa något i ett annat land och även om man kan behärska spanskan så känns det trygg att ha någon på plats som tar hand om allt.
Svenska mäklare har även den här "köparservicen" som de kallar det, men vi är unika med att vara helt fristående från någon kompromiss med en säljare. Vi står 100% på köparens sida.
Min fråga är: Hur ska jag kunna marknadsföra mig på ett bra sätt och som kan kosta mig i stort sett ingenting? Med Covid-19 över oss finns det inte budget för annonsering eller proffsig reklam.
Tacksam för alla tips.
Tack på förhand och ta hand om er.
Pia Hankö
103
33
Börja med att sätta upp en svensk blogg, och skriv inlägg om saker som rör din verksamhet. Kostar i stort sett ingenting, använd en .se domän. Bör ge en del trafik av köpsugna från sökmotorerna gratis (förutom din tid) Hör av dig om du undrar över något. .
1
1
Tack, Startify, ska titta på det. En bra ide.
1
1
Nu är detta några månader senare och jag vet inte hur det har gått, men tänkte ändå säga att en blogg är en väldigt bra idé. Men! Skriv inte bara på måfå, red först ut vilka sökord dina potentiella kunder använder sig av. Läs också på om SEO och var dessa sökord bör placeras (bildnamn, header, etc) för bästa resultat i sökmotorerna. Detta kommer att göra att din blogg upptäcks av just de personerna som googlar "köpa hus i Barcelona" osv. Jag skulle också rekommendera att du länkar till din blogg/hemsida i relevanta profiler så att om folk som hittar dig utanför sökmotorer (så som här) och blir nyfikna kan de lätt ta sig en titt ?
7
1
Jag ser flera duktiga inom ditt område som jobbar som mäklare och liknande som är duktiga på att bygga sitt personliga varumärke på LinkedIn. Man kan berätta om kundcases och storys från din vardag. Sedan är nog blogg ett bra sätt som flera tipsat om innan men det är inget jag själv är så bekant med. Kör hårt Vänligen Timmi
Sales cure all
16
3
[quote="Pia Hankö" post=72332][i]Hej, JHur ska jag kunna marknadsföra mig på ett bra sätt och som kan kosta mig i stort sett ingenting?[/i][/quote] Hej Pia. Du kan gå med i gratis affärsnärverk som för exempel: [b]1.)[/b] Affärsnätverket: [url]https://affarsnatverket.se/[/url] [b]2.)[/b] Lunchin: [url]https://www.lunchin.net/[/url] Du kan också hitta dessa närverk på Linkedin. Sen är naturligtvis LinkedIn i sig själv ett bra verktyg om du utnyttjar det produktivt. Se till att du också bygger en bra och professionell profil som ger en bra representativt bild av vad du och ditt förtag gör och hur ni kan hjälpa andra. Lycka till. Mvh. Daniel
Kvalitet är bättre än kvantiet. | Mitt bolag: https;//takemarket.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.