Är det okej eller fel med en Live Space-sida?

24
Hej!

Tycker ni att det känns oseriöst eller funkar det att ha en Live Space-sida som marknadsföring för sin firma ( Städ & hushållstjänster)?

Den är ju gratis och enkel att ändra osv, men vad tycker ni att det skulle ge för intryck, dvs tycker ni att det ser "billigt" ut?



Solaris
758
1
Vill du att hemsidan ska marknadsföra dig genom en hög indexering på sökmotorerna, så duger inga gratisvarianter. [br]En hemsida som klara detta ligger på runt 5000: - [br]Ska däremot du marknadsföra din hemsida, genom annonser och dylikt, [br]så lär dessa gratisvarianter fungera - men å andra sidan så är dom ju inte gratis då, eller rättare sagt "Billigt kan bli dyrt i längden"
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
24
Tack för svaret! [br]Jag tänkte att jag kanske kan länka till sidan från hemkommunens portal över företagen där jag bor, samt från speciella sidor där man kan lägga in en annons och länka till sin sida. Sidan ska bara tala om vem jag är och vilka tjänster jag erbjuder. [br] [br]Jag bor i en småstad och att jag inriktar mig på kunder inom kommunen eftersom det handlar om personliga hushållstjänster. Eftersom det kommer att handla om direktlänkar så gissar jag att det inte kommer att vara givande att ha en dyr hemsida ur den synvinkeln. [br]Nackdelen är kanske att det man skriver hamnar i en modul som heter "blogg". Har det någon negativ inverkan eller spelar det mindre roll? [br] [br]Solaris
758
1
Då du inte har för avsikt att synas utanför din hemkommun så spelar det [br]ingen roll om det heter blogg eller inte. [br]Tage Danielsson skrev en gång i sin bok att "Tänka är stort och tänka stort [br]är större" - Jag har en kompis här hemma som driver ett liknande företag [br]som du och det går väldigt bra för honom och han har redan anställt flera [br]stycken. Han tackar sin gud för att han även nå ut till andra städer i [br]regionen, för på så vis kan han få lönsamhet i varje anställd. [br] [br]Utöver dessa hemtjänster så putsar han numer även fönster i hela länet [br]och han fixar även sommarstädning på industrierna osv. [br]Men börja i liten skala - du kommer säkert sedan att växa och tycka att [br]tjäna 10 000: - för att flyttstäda en större villa gör du så gärna även om [br]villan ligger 5 mil bort.
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
24
Ja, jag måste börja smått men sen får man väl se om det kan utökas något med tiden. Men då kan jag än så länge använda mig av en gratis hemsida i alla fall och det är ju bra så länge som jag inte hunnit få några inkomster i alla fall.... :wink: [br] [br]Tack för supporten! [br] [br]Solaris
24
Ja, jag måste börja smått men sen får man väl se om det kan utökas något med tiden. Men då kan jag än så länge använda mig av en gratis hemsida i alla fall och det är ju bra så länge som jag inte hunnit få några inkomster i alla fall.... :wink: [br] [br]Tack för supporten! [br] [br]Solaris

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.