En hemsida där man kan se sin egen statistik

3
Hej

Jag har en bra affärsidé och det är att skapa en hemsida där man kan se statistik på sina bankkontohändelser t.ex. hur mycket man har handlat hos olika ställen senaste månaden. Det gäller att prata med banken och få kunna använda informationen till det här. Så enkelt i teorin men frågan är om det blir lika enkelt att göra det i själva verket. :crazy:

MVH
Shirin
23
Kan se behovet, men inte hur du ska kunna tjäna pengar på det? Förklara gärna.
3
Hej Ett sätt att få in pengar kan vara via reklamen som man sätter upp på siten sedan hur mycket pengar det kommer in via det vet jag inte. MVH Shirin
4
Att ha reklam för div banker och sms-lån företag skulle generera ganska mycket i reklam intäkter. Men vi pratar om ett väldigt avancerat programmeringsjobb för att tillverka denna hemsida, vilket självklart kommer kosta väldigt mycket. Sen har jag svårt att se att en bank skulle gå med på detta (ännu mindre alla svenska banker), av 2 anledningar egentligen. 1. Bankerna är ofta omoderna och har en sluten struktur och tillåter inte gärna API. 2. Detta skulle innebära en stor säkerhetsrisk.
207
3
Tycker att den info man redan nu får är ganska tillräcklig med kvitton och min bank. Jag får info på min banks hemsida för hur mycket jag har handlat för osv. Däremot så får jag kanske inte specifika detaljer. God idé dock - men tveksam till om den är hållbar.
19
På ex. Fiverr.com kan man hitta någon som kan göra det ganska billigt.Det är bara att kika runt.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.