Erfarenhet av IDI?

68
Hej,

Jag fick ett tips om något som heter IDI (Interpersonal Dynamics Inventory) och undrar om någon här provat och vill dela med sig av sin erfarenhet.

Tycker att det ser intressant ut.
www.idi.se

Mvh, Micke


"Innovators and creative geniuses cannot be reared in schools. They are the men who defy what the school has taught them." - Ludwig von Mises
758
1
Kan det vara en ulv i fårakläder :blink[br]Låter som om det vore en avknoppning av Sientologkyrkan :o
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
68
[quote author=Sinnenas Teater link=topic=2676.msg11082#msg11082 date=1187043800][br]Kan det vara en ulv i fårakläder :blink[br]Låter som om det vore en avknoppning av Sientologkyrkan :o[br][/quote][br][br]Hej,[br][br]Har personligen ingen erfarenhet av någon kyrka men jag tycker att detta verkar som en bra grej. [br][br][list][li]du blir effektivare i din arbetsroll[/li][br][li]du blir bättre på att samarbeta med andra[/li][br][li]din omgivning blir effektivare[/li][br][li]gruppen samarbetar och producerar effektivare[/li][/list][br][br]Verkar inte konstigare för mig än de personlighetstester man gör vid vanliga rekryteringar så jag hör inga kyrkklockor  :P[br][br]Utveckla gärna vad du menar Stefan, och förhoppningsvis kan någon som har erfarenhet av detta förklara vad det handlar om.[br][br]Mvh, Micke
"Innovators and creative geniuses cannot be reared in schools. They are the men who defy what the school has taught them." - Ludwig von Mises
1616
4
Visst kan sammanslutningar ibland väcka tankar till religiösa sammanslutningar.[br][br]Funderingen jag slogs av var att jag inte förstod upplägget varken kostnader eller annat. Det enda jag noterade var att dem triggade på det som man kan finna vara intressant stt höra. Men ärligt begrep jag mig inte på vad det gick ut på, samt vilken motprestation man måste komma upp med för att ta del av detta?[br][br]Fann ingen sådan information men jag kanske inte grävde tillräckligt på sidan för att finna det.[br][br]Brist på kommunikation?
Må väl!
640
5
Hej på er! [br][br]Upplägget och vad det går ut på står tydligt skrivet på sidan  :o :o [br][br]Om man har priset utsatt på sin hemsida eller inte säger väl inget. Efter en snabbkoll på era respektive hemsidor hittar jag inga prisuppgifter där heller  :vissla[br][br]Med risk för att få skäll av någon moderator så vill jag väcka en annan tanke efter att ha läst era inlägg. Självklart lite lagom OT i vanlig ordning  :-[[br][br][b]Varför anses det som nödvändigt att vara skeptisk mot saker [i]man själv inte förstår [/i] eller provat?[/b][br][br]Riktar int min fråga till någon speciell, men tycker den är spännande. Det är inte så länge sedan som jorden var platt och flyga kunde bara fåglar...  :giggle[br][br]MVH[br][br]R[br][br][br][br][br][br][br][br]
1616
4
Finns nog inget vi moderator kommer skälla på dig för gällande ditt inlägg  :P[br][br]Vad jag syftar till om man bortser från prisbilden är at tupplägget inte är tydligt. Det känns som en studiecirkel eller som någon föreningsverksamhet eller annat som jag inte får grepp om. Jag ser inte vad de egentligen söker förutom möjligen fler representater (Om de nu blir godkända).[br][br]Jag är inte skeptisk eller anser det nödvändigt att vara, ser bara ur min synvinkel. På webbsidan finner jag inte en direkt USP förutom triggande ämnen. Prisbilden jag tidigare frågade efter samt gärna att jag hade förstått upplägget (specifikation) bättre är bara för en egen värdering av vilka motprestationer som behövs samt vad man i så fall presterar för att få, vilket jag inte alls kan finna.[br][br]Men nog om det jag har inte lagt för stor vikt att granska innehållet då jag inte fann det intressant för min verksamhet utifrån de behov kunskaper vi har.[br][br]Gällande ej angiven prisbild på den egna webbsidan:[br]I mitt arbete som värderas efter användningsområde är det svårt att direkt gå ut med ett fast pris. Att fastslå ett pris för varje moment eller användningsområde skulle göra allting oöverskådligt. Ex ska du köpa en bild till en trycksak, vilken upplaga, med vilka rättigheter eller royalty, vilket format, vilken storlek, vilken tid ska läggas i arbetet, vilket efterarbete krävs etc, det blir hopplöst att beskriva det utan att få värdera kundens behov. Uddatorp AB bedriver för närvarande inte en bildbyrå där det finns färdiga bilder man kan köpa för publicering utan i första hand arbetar vi med kreativ produktion av nya och specialanpassade bilder efter kundernas behov. Men visst vissa uppdrag kan man beräkna i timmar. om projektet är inte en kreativ fas utan en tekniskt producerande fas ex digitala layout och originalframställningar.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
2360
37
Även jag flög bland molnen men fåglarna undrade nog vad jag hade där att göra och meningen var inte att jag skulle vara där men vitt var det när jag gungade fram :D :D Nä jag har inte blivit tokig även om hade kunnat bli det där så prova inte på att vara bland molnen även om jag hade änglavakt.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
758
1
[quote author=Mikael link=topic=2676.msg11083#msg11083 date=1187048050][br][quote author=Sinnenas Teater link=topic=2676.msg11082#msg11082 date=1187043800][br]Kan det vara en ulv i fårakläder :blink[br]Låter som om det vore en avknoppning av Sientologkyrkan :o[br][/quote][br][br]Hej,[br][br]Har personligen ingen erfarenhet av någon kyrka men jag tycker att detta verkar som en bra grej. [br][br][list][li]du blir effektivare i din arbetsroll[/li][br][li]du blir bättre på att samarbeta med andra[/li][br][li]din omgivning blir effektivare[/li][br][li]gruppen samarbetar och producerar effektivare[/li][/list][br][br]Verkar inte konstigare för mig än de personlighetstester man gör vid vanliga rekryteringar så jag hör inga kyrkklockor  :P[br][br]Utveckla gärna vad du menar Stefan, och förhoppningsvis kan någon som har erfarenhet av detta förklara vad det handlar om.[br][br]Mvh, Micke[br][/quote][br][br]Skulle förmoda att det fungerar som så, att när du har gjort din personlighetstest, så får man fram en kurva som pekar på dina fel och brister och fördelar.[br]Därefter erbjuds man olika kurser, där man få möjlighet att bli en bättre människa.[br]Ungefär så :blink[br]Låt mig gissa att dessa kurser inte är gratis :vissla
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
640
5
[quote author=Sinnenas Teater link=topic=2676.msg11143#msg11143 date=1187257522][br][br]Skulle förmoda att det fungerar som så, att när du har gjort din personlighetstest, så får man fram en kurva som pekar på dina fel och brister och fördelar.[br]Därefter erbjuds man olika kurser, där man få möjlighet att bli en bättre människa.[br]Ungefär så :blink[br]Låt mig gissa att dessa kurser inte är gratis :vissla[br][/quote][br][br]Hej! [br][br]Nej har dom inget starta eget bidrag eller liknande så vill dom antagligen ha betalt för sina tjänster precis som alla andra företagare  :roll:[br][br]MVH[br][br]R
456
1
Ser inga konstigheter på den sidan... Undersökningar, tester och andra liknande verktyg ger ofta ett bra underlag att jobba vidare med. Ungefär som de traditionella kund/leverantörsundersökningarna.[br][br]Att dom sedan skulle råka erbjuda kurser inom de områden man faller "sämre" ut ser jag mer som ett komplement eftersom att dom är en vinstdrivande verksamhet. Trots allt är det bara du själv som avgör hur du skall gå vidare, inte sant?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.