Använda sig av en praktikant

117
Jag skulle behöva en webbapplikation byggd och har funderat på att ta in en praktikant från en utbildning och låta detta bli ett projekt. Min fråga är om man får lov att göra det när man inte har några lokaler att sitta i eller har möjligheter att anställa alls efter att uppdraget är slutfört.

Anledningen till att jag behöver en student eller liknande är för att jag vet att detta projekt kommer ta lite tid och jag har inte råd att anlita en utvecklarfirma för detta.

Någon som har erfarenhet av detta? Tar gärna emot tips och andra förslag.
51
Handlar om reglerna för den som placerar ut praktikanter. Fråga dom. Finns inget som i sig säger att man inte kan göra som du säger, men om man vill att en student skall uppleva en arbetsplats och se andra personer arbeta med liknande saker, eller ingå i ett team... kan det bli frågetecken. Om din applikation är avancerad finns risken att du får en sämre slutprodukt än du ville ha. Eller en som inte fungerar om du inte själv är erfaren utvecklare. Att se upp med: Applikationer tar normalt mycket mer tid att göra än man tror och kräver en bra planering av en erfaren person om det skall bli en lyckad slutprodukt. Tips: Finns nyföretagare som gör projekt billigt mot att de får refferensprojekt att visa upp.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.