Konsult eller anställa halvtid - vad är bäst?

338
25
Jag behöver ha en person som ska hjälpa mig ca 4 timmar/dag. Det gäller att sköta en hemsida med texter, kontakt med kunder, etc.

Ska jag ta in en konsult och vad betalar man när det gäller mer fast arbete på 4 timmar/dag? Konsulter med liknande arbete tar normalt ca 1000kr/timme men jag tycker att det är alldeles för mycket då det skulle bli 80 000kr/månad. Finns det några riktlinjer där när/om jag skulle förhandla?

Eller ska jag anställa på halvtid? Kostar mindre men kanske mer huvudvärk samt att det är svårt att hitta personer som inte redan har fullt upp.

Alla tips är välkomna!
207
3
Jag skulle kunna tänka mig axla denna administrativa rollen men har inte direkt någon erfarenhet av just kundbiten. Men jag har lätt att lära och växer in i en roll snabbt. Att vara korre som jag kallar det blandat med småpill med annat är dock av intresse. Just för tillfället är jag upptagen med eget projekt och studier. Jag är nog ledig preliminärt från Juni-Juli där nånstans. Men då har vi ju sem. tider så det kanske inte är aktuellt just då. Men efter semestern kanske? Eller är läget väldigt brådskande? Bra arvode är önskvärt men tusen riksdaler per timme snackar vi INTE om. -Hör gärna av dig med ett P.M Med vänlig hälsning /Daniel
8
Hyr in någon via Okeli, Frilansonline, oDesk, Freelancer, Elance, Arbetsförmedlingen eller något konsultnätverk på LinkedIn. Du kan nog hitta någon som kan jobba för allt från 70 SEK och uppåt. Jobbar du endast via Internet och på engelska är utbudet stort. På många av sajterna kan du söka på både pris och önskad kunskap och även se hur de presterat på tidigare uppdrag. Riktlinjer vid förhandling är att vara tydlig vad man vill få gjort och rent vetenskapligt så kan du pressa priset om det är fler som är ute efter jobbet. Låt dem gärna göra ett testuppdrag om du är osäker. Lycka till, Göran
Göran Svensson Molnfront Systemutveckling URL: www.molnfront.com I get up every morning determined to both change the world and have one hell of a good time. Sometimes this makes planning my day difficult. —E.B. White, Ame

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.