Hjälp att köpa in datordelar!

30
Hejsan, nu är jag nästan igång att köra igång och sälja datorer. Men har problem med vart jag ska handla från.

Just nu hade jag tänkt beställa allt från dustin.se, men jag undrar nu om det finns några bättre alternativ. vad är bäst när man bara ska beställa lite saker?

1616
4
Ja Dustin är väl inte de billigaste men det är svårt att få tag i rätt när man ska beställa små kvantiteter. [br][br]Jämför Dustins priser med komplett.se, (samma som inwarehouse.se) kolla även med gnt.se vad för småkonton de kan erbjuda, www2.techdata.nu som tagit över scribonas kunder, vikingdata.com[br][br]Finns massor förstås att kolla på.[br][br][i]Ps tack för ditt snälla privata meddelande. ber om ursäkt att jag inte hunnit svara dig.[/i][br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
30
Tack för det snabba svaret. Det hjälpte definitivt! Vi kommer för tillfället välja komplett.se då deras lagerutbud är mycket större än dustins, och priserna likaså. [br][br]Ska även kolla gnt.se, de andra är uteslutna.
24
Hejsan,[br][br]Jag har själv haft ett företag där jag och en kompis byggde datorer och sålde. Vi sålde även lösa datordelar till folk. Vi var återförsäljare för ett par företag där SMG klart hade störst utbud och priserna var riktigt bra. Sen hade vi ett par andra, ett som låg i Mjölby som jag inte kommer ihåg namnet på och sen var det ett annat som hette G-Tek tror jag.[br][br]Vad jag försöker säga är iaf att genom att vara återförsäljare för dessa företag kan du köpa in datordelarna för betydligt lägre pris än hos komplett, dustin o.s.v. Så satsa på att hitta nåt sånt bolag. [br][br]SMG verkar ha blivit uppköpta av GNT, www.gnt.se.[br][br]Du behöver naturligvis ha ett registrerat företag för att köpa från dessa bolag.[br][br]Lycka till!![br][br]Mvh[br]Fredrik
2066
2
Tror jag har listat en hel hög med distributörer i ett tidigare inlägg, de jag kommer ihåg utan att kolla är [url=http://www.gandalf.se]Gandalf[/url].
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
30
GRYMT! skulle precis fråga om det var billigare med att vara återförsäljare (antog ja, men hur mycket :P) . [br][br]Ska sätta igång och bli återförsäljare för gnt.se =D[br][br][br]Tack!!
30
Förresten, hur mycket billigare blir det ungefär?
24
Vi hade nästan alltid bättre pris än både komplett och databutiken, och hade ändå runt 10 - 15% marginal på dom flesta produkterna.
30
någon som har en lista över en hel del leverantörer? skulle vara bra :D[br][br][br]Skulle också behöva tips om vilka som är bra.
22
Vilka kvantiteter talar vi om? Är du ute efter tangentbord, mus och speltillbehör och inte ska köpa för små kvantiteter så kan jag hjälpa dig med ett par märken. Jag jobbar för ett företag med agenturer och levererar t.ex. till komplett.  :vissla
30
Nej tyvärr, det handlar om små kvantiteter, jag har nu skaffat en leverantören www.green.se men de verkar inte ha så konkurrenskraftiga priser.  Tänkte på att skaffa gnt.se som leverantör också.  Har gnt.se bra priser och utbud?
30
aww kom igen, ingen som har en lista över en rad leverantörer som anses vara bra?
305
2
www.captech.se[br]De är leverantörer till Inet och är generalagenter för ett stort antal märken. Ligger i Göteborg.
5
Hittat något bra ? Jag är också ute efter en bra leverantör av dator delar.[br][br]Någon som har en bra ?
1165
Deltaco[br]Hattelco[br]Despec[br]Isolda[br]Techdata[br]Captech
758
1
komplett.se[br][br]Så som prisbilden ser ut i dag, så behöver det absolut inte vara dyrare att handla från dessa. [br]Jag handlar från olika datorgrossister, men många gånger till ett högre pris än hos exempelvis komplett.se[br][br]Ungefär så..
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
50
Här finns en lista på en massa distributörer inom It och teleccom. [br][br]http://leverantorslistan.it24.se/distributor/companylist

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.