Toyota-prenumeration

2
Jag tittar på lite alternativ till att köpa eller leasa en bil.

Toyota har något de kallar prenumeration av sina bilar, vad jag förstår så är det en långtisdhyra där försäkring och service ingår. Vet inte om andra bilhandlare har liknande?

Om jag låter mitt AB stå för kontraktet och den anställde (jag) använda bilen till största delen privat, hur skulle kostnaderna och skatterna fördelas då?

Kostnaden för den aktuella bilen är 5000kr/månaden i 24 månader, moms inkluderat.
Någon som vill göra en liten utredning?


450
http://www.skatteverket.se/privat/etjanster/bilformansberakning/2011.4.6fdde64a12cc4eee23080004862.html?struts.portlet.action=/bf/snurran/detailView&sv.url=12.6fdde64a12cc4eee23080004868&modelName=Prius+1.8+HSD+Multidrive+Hybrid%2C+milj%C3%B6bil&brand=Toyota&modelYear=2011&showVans=&modelCode=11TO031&extrautrustning=20000&tjanstekor=$tjanstekor&searchType=notcode&jmfValue=&elgas=$elgas&alkohol=$alkohol[br][br]Blev en Lååång länk... men här är exempel på din "prius"?? med 20 000:- i extrautrustning. [br][br]Du får tänka på att du bara finansierar bilen genom en hyra, själva förmånen är som om du leasat bilen vanligt. [br]Kom inte ihåg om du får lyfta 50% av momsen hos toyota hyr...??? Vid vanlig leasing går det ju. [br][br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.