Bästa programmet för bilverkstad?

11
Hej! Jag har precis dragit igång en bilverkstad här. Just nu sitter jag med en mall på en kontantfaktura som jag bara skriver ut och ändrar för varje ny kund. Osmidigt nu när jobben börjar ramla in, speciellt när man får klippa o klistra in artikelnr hit o dit! 🙂 Har även ett konto på frifaktura.se till dom få kunderna som jag fakturerar på detta sätt. Men ett program med allt i ett vore ju fantastiskt att få så att man slipper lägga fakturanumrena på huvudet och eventuellt sjabbla till det så dom kommer i o-ordning.

Har någon tips om ett bra program som jag skulle kunna ha nytta av där man kan lägga in kunder, artiklar, inköp, fakturor, kontantfakturor etc etc.

Mvh/JRM
1
Hej JRM, Rekommenderar dig att kolla in autoexpertens partnerprogram. Jag har hållit en del produktutbildningar tillsammans med folk från dem och fick då se deras system. Det är helt klart något jag skulle satsa på om jag hade egen verkstad, du får även hjälp med massor mer som schemaläggning av jobb, priser och leveranstider på delar direkt så du kan ge prisförslag (som sparas på regnummer) och mycket mer.
11
Hej! Tack för tipset! Det låter intressant, du vet inte vad programmet heter? Eller ska man ringa autoexperten o fråga? Mvh JRM
80
Tror inte du behöver något special special program för just bilverkstad egentligen. Du kan ju lätt använda dig av Visma Avendo Eekonomi, nätbaserat fakturering, kontakt, artikel och bokföringsprogram. Använder det själv och är super nöjd! Lätt att komma igång med också!.
Med vänlig hälsning Mikael Ladoo Webbyrå En liten men effektiv webbyrå som erbjuder webutveckling och design till privatpersoner, företag och organisationer. Ladoo Webbyrå

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.