Låta företaget ta kostnad för bredbandsinstallation?

2
Hej.

I vårt område drar man nu in fiber till en kostnad av 10000:-/hushåll. Jag har mitt AB registrerat på min hemadress. Är detta en kostnad som jag kan låta bolaget ta? Samt även månadskostnaden för bredbandet sedan?

Mvh
90
Hej, som alltid är grundfrågan har detta egentligen med ditt företagande att göra? Om du helt ärligt egentligen inte tycker det så kommer troligen inte heller skatteverket att göra det. Jag skulle säga absolut nej. Företaget ska bara ta kostnader som har med företaget att göra. Att "småfula" kan kosta mycket mer än det smakar. MVH BIlly
www.affelin.se www.facebook.com/AffelinBda
2
Ja det är väl sant som du skriver, MEN å andra sidan kan man vända på det. Om jag har firman hemma och behöver använda internet i min verksamhet. Varför skulle jag då betala detta med framskattad lön inkl moms? Att jag får betala framdragningen privat är väl ok iom att jag äger fastigheten privat. Men abonnemanget? Mvh
90
Hej igen. Om det är nödvändigt för att din verksamhet ska fungera på bästa sätt-så visst. men eftersom det kan innebära större nytta som privatperson än som företag så är det nog svårt att motivera detta för skatteverket. Skatteverket kommer nog uppfatta detta som en förmån. MVH Billy
www.affelin.se www.facebook.com/AffelinBda
355
1
Nej, dessa utgifter kan du dra av. Precis som utgifter för förbrukning av färgpatroner, bredbandsabbonnemang o.s.v. Men det är ritkigt som Billy skriver att kostnaden för privat bredband kan du inte dra av. Är det telia fiber du tittar på eller vad? Kan tala om för dig att i dagsläget är det bättre med 3/4G än adsl. Det är dock väldigt beroende av var du befinner dig i landet. Du kan se vad man skriver om telenors mobila bredband på http://bredbandsbloggen.se/ och telias, bredbandsbolagets, tele 2 o.s.v adsl

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.