Byta bank till företaget

Bankman
Börjar tröttna på min bank. Usel service och nu när vi ska ta en litet lån från banken till vårt bolag, som har bra siffror, så kräver de ett borgensåtagande. Det spelar väl egentligen inte så stor roll och enkelt att lösa men någonstans är det ju galet att de ska ta hög ränta på lånet och sedan inte ha någon risk. Det var detta som fick droppen att rinna över.

Så jag ska byta bank. Har ni några tips? Finns det några alternativa banker kanske en lista? Vill inte välja någon ny storbank.
1468
246
Det är samma visa överallt, men du kunde ju höra med ALMI, dom ska ju ta lite högre 'risk' ( = egentligen ingen risk alls ), och dessutom skyhög ränta. Men som sagt, dom är statens svar på bekymret finansiering av småbolag.
Bankman
Känner till ALMI men tänker ett alternativ på bank. blir nog även att byta privat. De pratade om det på nyheterna och någon bank växte som attan. De kallades "en etisk bank" eller liknande men minns inte namnet och vid en sökning på google hittar jag inte heller så mycket. [url=https://www.ekobanken.se/om-ekobanken/]Denna var ju fluffig och fin[/url]. Borde finnas fler alternativ idag med mindre banker som erbjuder andra saker och kanske har ett annat sätt att göra affärer på. Vet inte vad jag exakt söker, vill mest läsa och upptäcka.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.