Inköp portabel AC

9
2
Halloj,

Misstänker att det är en dum idé att ta en portabel AC för 7000inkl moms på mitt bolag, fastän jag köpte den endast i åtanke att ha på mitt kontor. Yesbox mitt AB hyr ett rum i min bostad för 1500kr i månaden och som jag förstått det och fått förklarat för mig så länge inte hyran är högre än marknadsvärdet så är det lugnt (vilket det inte är, Stockholm...). Dessutom så exemplet(ja jag vet att det inte är värt något) på skatteverkets hemsida pratar om det belopp på 3600kr/månad för ett rum så knappast överpris iaf.

Dock så har jag även förstått det som att skall jag även dra av möbler och inredning till mitt kontor så måste det ha en egen igång, vilket det inte har. Samtidigt är min situation följande att jag blivit beordrad av min kund att jobba hemifrån pga av Corona och det är över 35 grader på mitt kontor innan inköpet av AC. Så jag kan ändå tycka att det är ett skäligt inköp, jag menar hade jag haft ett riktigt externt kontor så hade jag ju köpt in AC:n utan att blinka och tagit på firman. Kan lova att valfri arbetsplatschef gjort detsamma ifall personalen hade samma temperatur.

Hur skulle ni ha gjort? Antar att det rätta är att ta det privat.

Mvh David

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.