Vilken dator litet företag?

0
Ska skaffa dator till mitt lilla företag och undrar vilken lösning som passar bäst?
Använder den till lite excel, word och webbaserad bokföring. Tänker bärbar.
Ska man ha Chromebook eller "vanlig"?
1009
206
Hej, Jag funderade själv på Chromebook men förstod som att man inte kunde installera program och köra på den. Tex excel. Så det blev inte en sådan för min del. Men det kanske inte stämmer.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
103
33
[quote="Johan Boström" post=42697]Hej, Jag funderade själv på Chromebook men förstod som att man inte kunde installera program och köra på den. Tex excel. Så det blev inte en sådan för min del. Men det kanske inte stämmer.[/quote] Funderat nåt på Google Docs? Funkar smidigt i molnet med .. eller Microsoft Office365 online .. =)
1009
206
Hej, Jag hade redan ett hyfsat nytt excel, så jag tänkte köra på det. En del annat också. Men visst, om man vill ha allt i molnet är det säkert bra. Har du koll på om batteritiden är så mycket längre som det påstås? "Vanliga" har ju ofta ca 50% av vad det står i specen.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
103
33
[quote="Johan Boström" post=42699]Har du koll på om batteritiden är så mycket längre som det påstås? "Vanliga" har ju ofta ca 50% av vad det står i specen.[/quote] Tyvärr ingen koll på det, enda jag vet, är att en kollega är väldigt nöjd med hans chromebook och jobbar enbart med den, i molnet iofs .. =)
23
Småföretag är på många sätt grunden för vår ekonomi. Dessa företag är ofta sprungna ur en entreprenörsanda och är inte främmande för att behöva lösa saker och ting på egen hand. Många småföretag som har att göra med begränsade budgetar och intäkter har klarat sig bra trots motgångar genom att hitta kreativa lösningar på affärsproblem och få mer gjort med mindre. Många småföretag som växer upp upptäcker därför att deras krav på IT-infrastruktur snabbt överskrider deras engagerade men begränsade kapacitet. Detta gäller särskilt småföretag som inte har någon egen dedikerad IT-personal på plats. En checklista för nätverksinstallation för småföretag kan vara till stor nytta för företagens IT-behov.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.