Tjänst för plastkort

58
Hej!

Jag är på gång och ska sälja ett plastkort med magnetresmsa till t.ex. frisörer och lunch restauranger som är ist för lunch kupongerna då deras kunder köper ett plastkort och fyller det kanske med 10 luncher och sedan för varje gång dom kommer så dras de av en lunch för varje besök, och nu undrar jag om det är någon vet fall det finns något program som gör detta möjligt att fylla på kortet med 10 luncher eller något liknande ?

Tack på förhand
Mvh / David
Kontorsteknik - Stockholms leverantör av kontorsmaterial, kontorsmaskiner och kassasystem med så väl service av maskinerna och installation
2066
2
Ingen aning, men det verkar vara ett ganska enkelt projekt (programmeringsmässigt). Ett hett tips är att inte spara informationen på kortet utan i en databas hos butiken/internet. Inte speciellt kul när det börjar komma ut program som låter kunderna själva fylla på med 1000 luncher gratis...
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
58
Tack för tipset :) hoppas det är som du säger enkelt projekt har iaf många idéer så nu gäller det bara att få dom till verket :)[br][br]Mvh / David
Kontorsteknik - Stockholms leverantör av kontorsmaterial, kontorsmaskiner och kassasystem med så väl service av maskinerna och installation
40
1
Säkert enkelt rent programmeringsmässigt, men det låter dyrt för kunden som jag antar behöver en dedikerad kortläsare/magnetspårsskrivare för att tjänsten ska fungera. Eller hur är det tänkt att man ska dra luncherna från kortet?
2066
2
Om man bara behöver en läsare går det att få för några hundra, sen behöver du troligtvis en dator - om du inte vill göra det med en mikrokontroller...
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.