Köpa kassasystem

27
Jag behöver införskaffa någon form av kassasystem inom kort och har snabbt konstaterat att det är en djungel som dessutom kostar lite väl mycket i många fall.

Jag har kollat på Winbas som har en ny version som de håller på att få certifierade av SKV. Programmet är ju gratis, men de menar att man måste köpa kontrollbox från dem för 5300. De menar att man måste ha supportavtal för 300/mån också.

Tillbehör som kvittoskrivare och kassalåda. Spelar det någon roll vad man köper? Funkar begagnade prylar som: http://www.blocket.se/stockholm/Kvittoskrivare_Epson_TM_T88II_24593148.htm?ca=4&w=3 ?

Kortterminal, finns det nåt viktigt att tänka på? Bör ha chipläsare, men annars? måste den kopplas till datorn eller kan den vara separat? Om den kopplas till datorn kommunicerar den då med kvittoskrivaren, eller krävs det nåt särskilt?

Vilka har bäst priser på inlösenavtal?

Alla andra tips på bra kassasystem som inte kostar skjortan mottages gärna.

Finns det något kassasystem som kan synkas med lagersaldot i Zen-Cart tas det tipset tacksamt emot.

/Peter





20
Ja kollade nyligen på kassareg hos Sharp. Priset låg på 300kr/mnd om ja inte minns fel.[br][br][br]/Emil
Hälsningar
Emil
151
Enligt säkra källor räcker det med att du istället skriver ut en faktura istället för bara ett kvitto. Försäljning mot faktura kräver nämligen inget kassaregister alls.
MVH Richard Andréasson
632
3
[quote author=RAWEB link=topic=6246.msg31364#msg31364 date=1266714303][br]Enligt säkra källor räcker det med att du istället skriver ut en faktura istället för bara ett kvitto. Försäljning mot faktura kräver nämligen inget kassaregister alls.[br][/quote][br][br]Ja det är klart, men det är säkert TS medveten om. Är långt ifrån alla verksamheter där detta fungerar.[br][br]Skriver du ut en faktura behöver den uppfylla fakturakraven och det innebär en jäkla massa krångel om du har en butik med hyfsat mycket besökare.
151
[quote author=krjh link=topic=6246.msg31378#msg31378 date=1266767154][br][quote author=RAWEB link=topic=6246.msg31364#msg31364 date=1266714303][br]Enligt säkra källor räcker det med att du istället skriver ut en faktura istället för bara ett kvitto. Försäljning mot faktura kräver nämligen inget kassaregister alls.[br][/quote][br][br]Ja det är klart, men det är säkert TS medveten om. Är långt ifrån alla verksamheter där detta fungerar.[br][br]Skriver du ut en faktura behöver den uppfylla fakturakraven och det innebär en jäkla massa krångel om du har en butik med hyfsat mycket besökare.[br][/quote][br][br]Nej, det fungerar såklart inte, tänkte bara ge tipset ifall att någon råkat missa det. Hellre info en gång för mycket än en gång för lite?
MVH Richard Andréasson
20
Kassareg skall användas om kontant inbetalningar är över 4 prisbasbelopp/år. Kontanta inbetalningar är även betalningar via kort.[br][br]För mer info se: http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/startadrivaforetag/kassaregister/vilkaomfattasavlagenundantag.4.69ef368911e1304a625800013725.html[br][br]En kortterminal på min bank kostar 400-600 kr/mnd.[br][br]/Emil
Hälsningar
Emil
11
Är det verkligen ingen på detta forum som använder sig av Specter's klockrena kassa?[br][br]Vi funderar på att köpa en sådan kassa till min sambos verksamhet.
Jag jobbar med väskor och accessoarerMaisstore.se
Sommarjobb - Vi hjälper dig att fixa sommarjobbet!
12
Kolla in www.joboffice.se, kanske något för din sambo.[br][br]/Cynkan
/Cynkan
12
Kolla på www.joboffice.se, de släpper idag sin gratis kassa[br]
/Cynkan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.