Inköp av dator innan företagsstart

14
Hej, jag ska imorgon köpa en ny laptop. Jag har för ett par veckor sen ansökt om att starta företag, men ej fått papper på det ännu.



Som jag förstår är det okej att ta allt man kommer använda i företaget på det upp till 6mån innan start, men är det något speciellt jag måste tänka på.



Jag tänkte köpa datorn med kort i butik, måste kvittot vara utställt på företaget på något sätt?



Är det något annat jag behöver tänka på förutom att spara kvittot?



Tack!
14
puff..
101
Hej! [br] [br]Stämmer att du kan dra av kostnader i bolaget 6 månader tillbaka från startdatum. [br] [br]Är det en enskild firma du ska starta går det bra med ditt personnnamn, ska du däremot ha någon annan bolagsform, skriv gärna företagsnamnet på kvittot. Skulle funka med ditt personnamn, men du undviker eventuella diskussioner om du skriver företagsnamnet på kvittot. [br] [br]Det är väl ditt företag som äger datorn?! [br] [br]Hoppas att du fick några svar innan inköpet. :wink: [br] [br]//Marta
14
Tack Marta, självklart är datorn till företaget. Jag har köpt den nu och sparat kvittot. Hoppas det inte blir några problem. Ja, jag har enskild firma! [br] [br]Tack igen!
101
Inga problem. Lycka till med ditt nya företag!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.