Priset på frakten?

14
Hej

Måste priset på frakten som man anger i fakturan vara det exakta priset som det verkligen kostar att frakta eller går det att lägga på några kronor?

Om jag tex alltid hafft ett visst fraktpris men plötsligt hittar ett billigare sätt att frakta måste jag även sänka priset för kunden då eller är det lagligt att ha kvar det gamla så man ist tjänar några kronor på frakten?

Hoppas ni fattar vad jag menar!

Svara gärna :nicka
2360
37
Jag skulle meddela kunden att jag lyckats sänka frakten åt honom. Resultat kanske du kan lista ut
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
101
Hej![br][br]Du behöver inte fakturera kunden det exakta priset av vad frakten kostar, utan du kan ta ut mer (Inom rimliga gränser givetvis  ;-)).[br][br]Däremot beroende på verksamhet kan det vara mer lönsamt att sänka frakten. Kan göra att du får fler kunder till exempel, många kunder reflekterar på avgiften för frakten. Men det är en övervägning man själv får ta ställning till. Beroende på fraktkostnaden du har idag. Är den rimlig?! Kan ju vara surt om du behöver höja om en tid igen.[br][br]//Marta

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.