Lotteriinspektionen

2
Hur gör man för att kunna ge priser till sina kunder?



Jag tänkte låta medlemmar betala en månadsavgift och sedan kunna vinna priser genom olika tävlingar men lotteriinspektionens regler stoppar allt man kan tänka sig.



Hur gör andra företag? Det är ju många som har korsord, frågesporter småtävlingar mm där först öppnade lösning vinner men det är ju enligt lotteriinspektionen förbjudet. Struntar alla dessa företag i lagarna helt enkelt?



/ Christian
720
Det är skillnad på lotteri och tävling. Det måste väl vara det förts rätta svaret som vinner och då är det inte lotteri utan en tävling som bygger på prestation. Alltså behöver du aldrig blanda in -lotteriinspektionen i detta, däremot kanske du måste betala sociala avgifter som om vinsten hade varit lön.
16
Som aktör i branschen så kan jag tillägga att det råder debatt om den svenska Lotterilagen verkligen gäller. Den strider mot EU-lagen. Det är många företag som struntar i lotterilagen i Sverige och kör rena lotterier. [br] [br]Skillnaden mellan lotteri och tävling är att tävling innehåller ett prestationsmoment där man kan särskilja deltagarna utan att ta till slumpen. För att läsa mer så har Lotteriinspektionen gjort en skrivelse som du kan ladda hem: http://www.lotteriinsp.se/lott_templates/Page____1275.aspx
Svenne

- Marknadsföring på Internet med tävlingar | - Vad vill du vinna idag? En platt-TV eller en solresa?
http://www.blienvinnare.com
45
Enda sättet är att betala in 2000 kronor för en ansökan hos lotteriinsptionen. [br] [br]Och uppåt. [br] [br] [br]ja lotteriinsptionen stoppar försöker ju stoppa illegala lotteri. [br] [br]Det är liksom det lotteriinpestionen är till för. [br]Men har du tillstånd från dem så är det ju helt och hållet grönt.
45
Om fall du gör på detta sätt att du tar betalad för månadaavgifter. [br] [br] [br]Då behöver du varken lotteriinsptionen eller något annat backom sig. [br] [br]Då du kan ta månadsavgiften för att få ha ett medlemskap. [br]Sen att dem får chans få en vara ut över. [br] [br] [br]Då blir det en helt annan femma så vitt jag vet. [br]Då att man säljer medlemskap är en tjänst och har inget med lotteriinsptionen att göra. [br] [br]Enda du behöver är ju att du betalar din skatt för dina inkomster.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.