Begära omprövning av deklaration efter skatterevision

1468
246
Finns det nåt som hindrar att man begär en omprövning av sin deklaration om man blivit upptaxerad efter en skatterevision? För att kunna lägga mer i expansionsfonder eller periodisering och på det sättet klara ut den ökade skatten.

Hittar inget som motsäger att man skulle kunna göra det, men skatterevisorn sa bara surt att *det får man inte*, men det känns ju inte riktigt som ett opartiskt svar.

varför skulle man inte få? Det handlar ju bara om att skjuta upp skatter för att klara situationen.
2360
37
Har du överklagat skatterevisionen om du anser att de har fel annars gör om som du anser. SKV är inga änglar ska du veta. De begår lagbrott på löpande band. Du kan titta på dumma beslut som jag er ett axplock av och jag har några riktiga dumheter kvar. SKV är till för oss företagare och inte tvärtom. Lars Arenander
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
1468
246
Vi har ju hittat en hel del fel dom gjort, så till viss del kommer beloppen att sjunka, men en del kommer ändå att återstå som är ostridigt. Men frågan om man då får lämna in en ny deklaration var visst inte så enkel. Skatteverket har själva grunnat på det i 3 dagar nu. Själv har jag inte hittat nåt som talar [u]emot[/u] det.
2360
37
Ofta drar de ut på saken så att man inte ska kunna överklaga, så det gäller att vara på bettet men några dagar till kan de få tydligen vet de inte vad de ställt till med annars hade man fått ett svar direkt vilket visar att de inte hur de ska bära sig åt för att komma ur sitt dilemma. Det tycks finnas många blåbär där. Själv har jag råkat ut för de som ej kan läsa och förstå vad som är skrivet okunskap i räkning. Vid ett möte hos dem avbröt chefen mig när jag upptäckte att min tjänsteman befann sig i det stadiet, sa att de hade all information till belåtenhet. Det var bara att de gjorde precis tvärtom vid beslutet på grund av att jag besvärade dem. De vet att nästa instans nästan med automatic sväljer all dumhet och ibland lägger lite till. vid förklaring varför man avslagit ett ärende. Det är hög tid att belysa Sveriges största bromskloss för företagande om man inte räknar med SKV som företag för det finns förtfarande några företagare kvar i landet att plåga. Lars Arenander PS Läs Skattmasens manifest så förstår ni vad jag menar,. Den boken kommer från en avgående ångerfull högt uppsatt inom verket.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.