Gäller priser i ett avtal med kommun sekretesslagen eller inte?

2
Hej!

Om någon kan hjälpa mig och svara på min fråga blir det jättebra och jag uppskattar detta!

En Kommun har annonserat en Upphandling!

Jag har bet kommunen att skicka det gällande avta till mig!
Kommunen har skickat avtalet till mig men de har överstrukit siffrorna om priserna!
Då ställde jag min fråga så här; Hur mycket har Kommunen betalat för den här tjänsten under första halv året i 2015?

Kommunen har bedömt att inte ger mig denna uppgift. Deras svar: " Uppgiften har jag bedömt omfattas av sekretess enligt 31 kap 16§ i offentlighets- och sekretesslagen".

Jag tror att min fråga inte gäller sekretess.

Gäller priser i ett avtal sekretesslagen eller inte?
32
5
Paragrafen stadgar "enskilds uppgifter". Det avtal du nämner, vad är detta för avtal? Det ska handla om enskild, i så fall kommunens tidigare avtal med en enskild. Därtill kommer dock i så fall ytterligare ett krav i samma lagrum: "om det av särskild anledning kan antas att den enskilde lider skada om uppgiften röjs". Det måste givetvis motiveras med en objektiv bedömning varför det anses att vem ska lida vilken typ av skada om uppgiften röjs? Du kan nå mig på 0720-303539, så ska jag hjälpa Dig. Mvh John
John Knutsson, jur. kand. - jklaw
2
Tack för ditt svar! Om jag förstod din fråga riktigt är det ett inköpsavtal som har börjat för 2 års sedan och snart ska det gå ut. Men jag menade att min fråga inte gällde avtalet, jag frågade om Kommunen kostnader för det tjänsten som har köpt. Jag tror att de skall räknas som 2 olika saker även resultatet blir samma samma sak. I alla fall lämnade jag anbudet och nu har upphandlingstiden gått ut. Jag har överklagat på kommunen beslut. Nu väntar jag på svar. Om jag skall behöva hjälp kommer jag gärna kontakta dig. Tack så länge.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.