Får kund hämta upp beställda produkter i mitt radhus?

1
Hej!

Jag planerar att starta ett företag som ska sälja trädgårdsutrustning som t.ex. snöslungor och lövblåsar via nätet (primärt). Eftersom jag bor i ett radhus tänkte jag bedriva verksamheten härifrån och jag kommer personligen köra ut utrustningen hem till kunderna i närområdet.

Det jag undrar över är om det är tillåtet att erbjuda att kunderna hämtar upp produkterna på min adress (så att de slipper betala frakt). D.v.s. att kunden som beställer produkten på nätet eller via telefon åker till min bostad (radhuset) eller åtminstone till parkeringen utanför, där jag möter upp kunden och lämnar över produkten/produkterna.

Har väldigt svårt att hitta några regler gällande detta. Tack på förhand för all hjälp!
1009
206
Hej, Jag ska börja med att säga att jag inte är säker i denna fråga. Jag har dock sett att vissa bostadsrättsföreningar har det inskrivet i stadgar eller ordningsregler att man inte får bedriva viss verksamhet i bostadsrätten. Om ditt radhus inte är bostadsrätt eller inte har någon liknande samfällighet med stadgar så bör det väl vara ok att bedriva verksamheten där. Självklart inte alla typer av verksamhet och du får nog göra ditt bästa för att inte störa grannar (oljud, högar med material på gården etc).
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
1472
246
Regeln som gäller är väl att folk stör sig på allt... :) Dina grannar kommer att tro att du tjänar storkovan på dina redskap, och då kommer det gnäll på att det blir ökad trafik både vid leveranser och avhämtningar.. Och sen är ju frågan var du ska göra av prylarna så dom inte stör? Det hade ju varit enklare om du skulle sälja frimärken.. :)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.