Kund vill inte betala.

1
Hej. Jag har haft en kund sedan ett par år tillbaka där vårt företag har skött städ i deras fastigheter. Vi blev uppsagda för tre månader sedan efter det att dom bytte ordförande, deras motivation var att vi inte sköte städet till deras belåtenhet. Deras sista faktura på uppsägningstiden skulle betalas den sista November.
Nu tänker dom inte betala det för som dom säger , att dom är missnöjda.
Hur skall jag förklara för henne att man inte kan komma i efterhand och framföra klagomål för att sedan inte betala sin faktura.
Hoppas någon kan tipsa om hur man skall formulera sig i denna fråga.

mvh
Magnus
822
48
Jag hade nog försökt att förklara det du skrev på ett enkelt sätt. [i]Om ni hade velat lämna klagomål skulle ni gjort det direkt så vi hade haft en chans att rätta till felen. Att komma så här långt i efterhand med klagomål är inte seriöst och drabbar vår verksamhet. Jag hoppas vi kan lösa detta på något sätt snarast, annars blir vi tvungna att ta det vidare.[/i] Lite beroende på hur situationen ser ut kan det vara läge att sänka fakturan med några procent, men samtidigt skickar det signaler att ni på ett sätt erkänner att jobbet kanske inte var korrekt utfört. Går också att dela upp faktura på fler betalningar. Jag tänker om det handlar om deras förmåga att faktiskt kunna betala. Hoppas det gav lite hjälp.
1468
246
En bostadsrättsförening lär väl ha möjlighet att betala en städfaktura. Dom försöker bara köra med er för att slippa betala. Det är lika bra att dra på med ett inkassokrav där ni säger att anmärkningarna har kommit in försent, och om det inte betalas så lämnas det till Kfm för indrivning om 14 dagar.
822
48
Ja Ingvar har nog rätt. Jag missade vilken typ av kund det var.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.