Skulder hos Kronofogden, starta aktiebolag (måleri)

Anonym
Hej, har ganska stora skulder hos kronofgden.

Men jag går i tankarna av att starta ett eget måleri ab, men är lite oklar på om det ens är möjligt pga mina Skulder?

Om det är möjligt, hur funkar de med utmätning av lönen är de densamma som när jag är anställd?

Om det inte är möjligt, kan min sambo stå som ägare av företaget?

Får kanske problem med att öppa konto hos materialleverantörer

Hur funkar de om jag kommer överens med min chef jag har idag, om ett fortsatt samarbete fast jag fakturerar han istället från mitt ab?

Frågorna är många, men den stora frågan är ju om det ens är möjligt för mig o starta företaget?

Mvh Sammy
Anonym
Har ni nu redan pengar till aktiekapitalet så är det ju inget som hindrar att din sambo är den som startar AB och blir VD. Köp arbetsmaterial cash till att börja med. Din sambo kan ju då/med din hjälp/ sälja tjänsterna och skicka dig att utföra jobbet. Du blir då anställd i bolaget. Kronofogden nosar snart upp dig där också. honom kommer du inte undan. Du kan säkert göra en deal med honom. Det brukar gå bra. Du kan ju försöka hävda att skulder som är gamla- om du har sådana- torde vara subskriberade så du blir av med några av dem. Gör aldrig deal´ar med inkassobolag!
Anonym
OBS! felskrivning: Skall vara "torde vara PRESKRIBERADE så du blir av med några av dem" .

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.