Varumärkesintrång

102
22
Hej

Mitt företag är ägare av varumärket med registreringsnummer 537675 hos PRV, lägger med en pdf om det. Den går i antingen blått eller vitt, vilket den senare gör att den gäller i princip alla färger enligt PRV (frågade om detta när jag registrerade varumärket).

Nu ser jag att Vistaprint säljer mitt varumärke rakt av.
Utöver att göra det uppenbara att prata direkt med Vistaprint, vad mer kan man göra?
Lägger även med en bild på deras försäljning

Tack på förhand

Edit: Mina bilagor följer inte med inlägget

Så här då




Ursäkta bildstorleken
1009
206
Hej, Men det är ju exakt samma väl? Du har inte tagit bilden från dem först väl? Om det du vill uppnå fränst är att de ska sluta använda din bild, så är det bäst att kontakta dem direkt först. Annars är det väl juristvägen som är alternativet (om du har pengar till det).
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
102
22
Det är precis exakt densamma, möjligen en annan nyans av blått. Men har kontaktat dem så får vi se vad de säger, det fanns ingen ansvarig på plats.
1009
206
Hej, Det bör ju vara det smidigaste och billigaste sättet att ta bort den därifrån. Sedan kanske du vill att de kontaktar alla som köpt bilden för att de också ska ta bort den. Annars kanske den dyker upp på nått annat ställe snart. Mvh Johan
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.