Standardavtal

10
Hej!



Jag bedriver webbsida som kommer att förmedla tjänster mellan företag och främst privat personer och jag skulle vilja veta vilka avtal man ska använda sig av?



Mvh

Marcus
29
Jag har inte hört talas om att det skulle finnas standardvillkor som omfattar alla typer av tjänster. De skulle i så fall inte vara till särskilt stor nytta. Däremot finns det mer eller mindre standardiserade villkor för olika branscher. Om du beskriver ungefär vilken typ av tjänster det handlar om så kanske jag eller någon annan kan hjälpa dig bättre. [br] [br]Mvh [br]Jesper
MIND THE MARK
Konsulttjänster inom immaterialrätt
VARUMÄRKEN/DOMÄNNAMN/DESIGN
UPPHOVSRÄTT/MARKNADSRÄTT
www.mindthemark.se
10
Webbsidan heter www.takeaways.se och där håller jag på att samla alla resturanger som erbjuder take away eller catering. Har funderat på att införa onlinebetalning på webbsidan så att besökarna kan beställa och betala maten online. Så jag behöver avtal jämtemot restaurangerna samt jämtemot besökarna/kunderna. Så jag antar att jag behöver två olika avtal. [br] [br]Vet inte vad som är bäst: Att försöka att hitta ett standardavtal som man kan använda sig av eller anlita jusrist så man får exakt det man behöver. [br] [br]Mvh [br]Marcus

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.