Vad bör ingå i ett avtal om försäljning av annonsplats på ens hemsida

0
Hej,

Har en hemsida där jag skall lägga upp annonser som jag skall skaffa via direktförsäljning.

Jag har för närvarande en specifik sida där jag skall ha 6 olika annonser från 6 olika företag.

Alla annonsplatserna är lika stora till storlek och de kommer att synas i en lista. Konceptet kallas för "native ads" - annonser som bättre "smälter in" i sin omgivning.

Jag kommer att ha 3 annonser högst upp på listan och 3 annonser längst ner på listan. Tänk Google Search Engine Results Page (SERP).

Jag har inte så mycket traffik just nu men kommer att ta cirka 120 € / månaden exkl. moms per annons.

Sajten består av nischat innehåll och är den enda av sitt slag i världen så med tiden kommer det mesta av den sortens traffik att gå via den (det är tanken iaf =)).

Det var lite bakgrund och nu till min fråga:

Då jag kommer köra direktförsäljning så kommer jag att behöva något slags bindande avtal mellan mig och mina annonsörer.

Vissa saker är ju givna gällande vad som skall ingå i ett sådant avtal - t.ex.:
- Produktspecifikation
- Pris exkl. moms
- Bindningstid
- Båda parternas Namn, Datum och Signatur

Ungefär så långt sträcker sig mina avtalsskills =)

Så frågan är då; vad MER behöver jag ha med i ett sådant avtal?

Är det någon härinne som hållt på med något liknande inom annonsbranschen som kan dela med sig av lite erfarenheter/tips/exempel så vore jag väldigt tacksam?

Tack på förhand.

/E

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.