Aktiebolag och fråga om revisor vid uppstart!

7
Hej!

Novis men håller på att starta ett AB.

Fråga 1:
Jag har fått krav av bank och andra finansiärer att själv lägga in min 300 000.

Min fråga är hur jag ska göra när jag registrera till bolagsverket.

Ska jag sätta in allt som aktiekapital eller bara sätta in 100 000 och resten som ?? VAD?

Fråga 2:
Revisor krav... fram till 1 Juli 2010 det har jag fattat.

Min släkting har magister examen i Ekonomi och har erbjudit sig att hjälpa mig med bokföringen ...

Går det bra om släktingen hjälper mig med bokföringen osv.. Bokslutet anlitar jag en autoriserad Revisor .


Fungera detta eller bolagverket kommer att neka ??

Jag vil spara på alla utgifter jag kan så.. all hjälp vore tacksam

Mvh

Fsan
1324
2
på fråga 2.[br][br]just idag stod det att man inte hinner ta något beslut om revisorsfriheten före valet.[br]vem som sedan gör bokföringen är det ingen som bryr sig om. bara revisorn måste vara godkänd. [br][br]Hans
15
Det räcker med att revisorn är godkänd.[br]Det blir betydligt billigare.[br]Det är inga problem att din släktning sköter den löpande bokföringen.
15
Du kan lägga dina 200 000 som ett villkorat lån till bolaget.[br]Kom då ihåg att ta ut en företagsinteckning i bolaget.[br]Du kan då när bolaget visar vinst ta ut pengarna som återbetalning av lån, precis som du skulle återbetala lånet till banken.
632
3
Övrig notering. Din släkting kan göra bokföring OCH bokslutet. Revisorn är den som granskar bokslutet, han/hon upprättar det inte.
7
Hej ![br][br]Tackar för svaren och det har verkligen hjälpt mig.[br][br]Tack igen för en grymt bra forum och hjälpsamma forumiter.[br][br]Mvh[br][br]F

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.