SwedBank och problemen med att avvisa pengar från utanför

1
Hej!

Jag har ett enskilt företag som grundades för nio månader sedan. Jag jobbar inom programvara, design och e-handel. För tre veckor sedan fick jag ett program för ett företag i Qatar. Jag kom överens med Qatari-företaget om priser. Jag blev mycket förvånad över att banken vägrade pengar när den kom fram. De berättade för mig att pengarna inte kunde tas emot och skulle återlämnas till Qatari-företaget. Jag är mycket besviken och jag är väldigt chockad att jag för nio månader sedan jobbat hårt för att utveckla mitt företag. Min bästa erfarenhet är att expandera företaget och konvertera det från ett enda företag till ett stort företag som kan konkurrera på marknaden. Jag har bett banken om en kopia av orsaken till avslaget och hittills har jag inte fått något svar och min förlust var stor eftersom den sålda mjukvaran var nära 35 tusen dollar. Frågan kvarstår .... Vem kompenserar för Denna förlust som jag har lidit på grund av bankens oförklarliga hand? Hur kan jag utveckla mitt företag och jag kan inte få mitt företags pengar från utanför Europa? Merparten av min försäljning till Mellanöstern på grund av direktkontakt i Gulfmarknaderna och kunskap om deras marknadsbehov är jag mycket besviken. Har någon av er lösningar på det här problemet som jag har? Finns det några rättsliga lösningar jag kan ta emot banken? Kan jag fråga banken för denna förlust?

OBS! Samtidigt skickade jag till banken och informerade dem om en överföring som kom till mig från Qatar och orsaken till uppdraget. Jag skickade fakturorna och Qatari-bolagets juridiska och kommersiella register till banken.


Väntar på dina förslag, tack
32
5
Hej! Bankens vägran - deras policy gällande denna situation måste de givetvis redogöra för. Det blir en helt annan press på dem att ge ett rakt svar om en jurist/advokat hör av sig till dem och ber dem att yttra sig. Fanns det inget annat sätt för dig att motta betalning från Qatari företaget än ifrågavarande bank? Oavsett, för att gå vidare i denna fråga och titta på tillämpliga lagar från exempelvis Finansinspektionen, skadeståndsrätt osv, så behöver jag först veta grunden till bankens avslag. Ring mig på 0768-808595! Mvh John Knutsson, jur. kand.
John Knutsson, jur. kand. - jklaw

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.