Start av aktiebolag med skulder hos Krf

3
Hej! Jag ska starta aktiebolag och har skulder hos Kfm och undrar hur jag bäst lägger upp det. Har fått nej av första banken då jag stod som ägare och hade 2 gröna i styrelsen. Det var ingen idé att gå vidare att göra creditkoll var svar som gavs. Väntar svar från nästa bank (Swedbank) men förmodligen blir det nej att få ett företags konto/bankintyg pga att jag redan fått nej för samma företags idé av annan bank som dem sa. Jag har ändrat så att jag bara står som den som ska driva företaget, jag står alltså inte som ägare längre på ansökan till Swedbank. Jag söker inte om någon credit. Jag funderar istället att köpa ett lagerbolag på bolagspartner el bolagsgruppen? Hur ska jag lägga upp det så att jag slipper problem med registrering och senare eventuellt med Kfm? Kan jag stå som ägare och eller vara med i styrelsen eller är det bättre att skriva allt på familj och vänner som sagt ja till att stå på det som krävs. Om jag köper ett lagerbolag för att komma förbi ansökan om bankintyg, vem måste stå på bankkontot? Vad anses vara bäst att göra för att jag ska kunna driva och registrera det på smidigaste vis? Tacksam för svar
Populära standardcyklar
Patrik Andreasson
Jag skulle rekommendera dig att titta in följande tråd som redan finns här på Företagande. [url=https://www.foretagande.se/forum/juridik/32310-har-skulder-hos-kfm-men-vill-starta-eget-kan-jag]https://www.foretagande.se/forum/juridik/32310-har-skulder-hos-kfm-men-vill-starta-eget-kan-jag[/url]
3
Tack Patrik, jag läste allt i den tråden först men önskar få förslag på vad som är bäst utifrån just mina frågeställningar. Jag vill ta reda på vad jag bör stå på själv och inte i aktiebolaget och minimera problem med registrering och senare Kfm. Om jag köper ett lagerbolag där det då redan finns bankintyg, innebär att en "grön" person utan problem kan registreras som på företagskontot och stå som ledamot? Kan jag sedan registrera mig som 100% ägare utan att banken reagerar? Eller är det ett bättre alternativ att skriva aktiekapitalet på annan än mig och jag blir firmatecknare?
Populära standardcyklar

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.