Kund bestrider faktura - hur göra?

2
Hej jag vill ha råd och hjälp av nån kunnig. Har en kund som bestrider ett utfört jobb som kunden bara vill betala 1000kr för. Det är ett snöröjnings uppdrag. Jag har satt 3 timmar ink framkörning och ink jobb. Då blir summan 2250 och kunden har betalt 2050 förut. Men nu vill han som sagt bara betala 1000kr
103
33
Har du gjort jobbet? Då ska kunden självklart betala om ni gjorde upp om ett tim-pris eller fast pris från början. Vad är anledningen till att kunden inte vill betala mer än 1000:- helt plötsligt? Priset verkar ju mycket rimligt för ett jobb på 3 timmar inklusive transport till och från snöröjningen. .
2
Jag har gjort jobbet. jag har inget avtal med dom vi har bara gjort upp om skottning. Kan jag vinna detta om vi går vidare i ärendet?. Han påstår även att det är bedrägeri att ta 3 timmar som borde tagit 1 timme minst 50 min enligt kunden
8
1
Hej Du kan bestrida detta och då måste motparten ta ärendet till kronofogden och om du då bestrider skickas det till tingsrätten. Det blir ett s.k. småmål. Har ni tidigare gjort affärer ihop och det tagit denna tid talar det för dig även om endast muntligt avtal ingåtts.
Med vänlig hälsning,
Susanna Ewerlöf, Advokat Rutgersson Arvenberg Advokatbyrå
2
De har betalt dessa 3timmar tidigare. Bara uppspaltat då mer än nu. Nu ligger allt i samma tid. En 200kri skillnad på priset. Vill du titta på fakturan?.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.