företagsstart under uppsägningstid?

5
Har sagt upp mig från min anställning, får jag registrera,och starta igång en enskild firma?
under min uppsägningsmånad, kommer verka i samma branch som min tidigare arbetsgivare, fast med "egna, nya" distrikt?
13
Vad du gör på din fritid är upp till dig...eller?  :)[br][br]Lycka till...[br][br]Fredrik Goldhahn[br]http://eventkock.e-butik.se/?ref=foretagande
5
[quote author=eventkock.se link=topic=2373.msg8930#msg8930 date=1179358944][br]Vad du gör på din fritid är upp till dig...eller?  :)[br][br]Lycka till...[br][br]Fredrik Goldhahn[br]http://eventkock.e-butik.se/?ref=foretagande[br][/quote]Varit den enda anställda,under 18 år,så min uppsägning har "ställt till det"en del för min fd arbetsgivare.. finns ju reglar,lagar om det mesta.. så jag håller  så länge en låg profil,  så att jag inte gör nåt ev, juridiskt? fel...?![br]minst 80% av gamla firmans kunder... har bl a varit mina.. [br]lycka till själv! / Robban
206
[br]Ja håll du en låg profil, det finns ändock en regel om att man skall vara lojal mot sin arbetsgivare, även under uppsägningstiden... Är man olojal är det grund för uppsägning (om man har konkurrerande verksamhet), men den biten har du ju redan löst  ;)
Skatteverket Tel: 0771-567 567

www.kontrollerabokforing.se
2360
37
Så länge du får betalt av din gamla uppdragsgivare ska du inte verka, finns det sedan inget skrivet avtal kan du sätta igång direkt. Ni kanske kan samarbeta på nya grunder, om inte. Sätt igång.[br]Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
13
När man fick lite mer info så blev det naturligtvis känsligare. Det verkar som att du haft en nyckelposition och 18 år är en lång tid...och att ta 80% av kunderna från fd arbetsgivaren kan anses som dålig affärsmannaskap...speciellt under uppsägningstiden.[br][br]Starta ett samarbete med din förra chef. Det finns 20% marknad kvar där och 20% som du själv måste ha hittat enligt vad du skriver eller är 80% av förra jobbets kunder 100% av dina nya kunder?  ;-)
2360
37
När du startar nytt företag, ta med lite andra saker som du skulle kunna göra, jag menar efter så många år kan det kanske vara trevligt även med något annat.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.