Justitieministern skrämmer mig!

640
5
Ska en Justitieminister kunna uttala sig på detta viset i ett fritt och öppet land???

http://www.di.se/artiklar/2015/5/15/ministern-vill-upplosa-bolag-med-for-fa-kvinnor-i-styrelsen/


"Justitieminister Morgan Johansson kan tänka sig att upplösa bolag som inte lever upp till regeringens krav på minst 40 procent kvinnliga ledamöter i styrelserna. Det säger han i en intervju med Ekot i Sveriges Radio."

"Vid lunchtid på fredagen backade Johansson från uttalandet och kravet på att kunna upplösa börsbolag."


Vad är det för en lekstuga dom driver?
1009
206
Det lär ju inte vara förankrat i partiet, men det är ett grovt uttalande. Man kan ju undra vad personen tänker i sin ensamhet.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
2360
37
Nya meinerfondsspöken i ny tappning. Man försöker bryta sönder Sveriges företagande. Här på hög nivå och för mig på småföretagarnivå, genom stöld bedrägeri urkundsförfalskning grovt myndighetsbrott från SKV och uppåt tillHF.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
338
25
Ja skrämmande. Men är väl dessvärre inget ovanligt att politiker säger saker de aldrig tänker genomföra för att blidka en viss skara av folket. Det är så korkat och kontroversiellt att vid nästa val är det några feminister som kommer att minnas detta och rösta på S. 1-0 till Morgan Johansson och S. Eller är det en temperatur koll för att kolla opinionen då de själva är så långt ifrån folket?
2360
37
Jag tror knappast att han får så många röster på detta utan tvärtom. Man får försöka överleva den här peroden. Jag började läsa på 2 bööcker Slaget om nordkalotten (historiska media) och Finska Vinterkriget (Robert Edwards) Man kan där redani början se hur de röda försöker ställa till det för befolkningen men de vita med Mannerheim i spetsen för folket i en annan riktning.Samma ser man även i KVINNA I STRID. Ukraina är ett annat typexempel på hur man sätter igång våldsamheter. Det är en himla tur att Baltikum är anslutet till Nato, Bara i Riga bor det fler ryssar som man skulle hjälpa annars genom att bomba staden för attt de skulle vara diskriminerade. Ja det får inte heta kommunistpartiet som i Sverige men ruggiga försök till sabotage har gjorts där inlindat. Även en högt svensk EU-representant uppmanade Sverige att gå i öst fotspår och det visades i svensk TV. Mycket värre kan det inte bli.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.