Nytt nätverk för Unga Entreprenörer startas i februari 2007

822
48
Det pratas mycket om entreprenörskap just nu, både i tidningar, hos regeringen, och bland mina vänner. Men det finns för få nätverk i Sverige för unga entreprenörer som lämnat skolan. Därför bestämde jag mig för att starta, med hjälp av Stockholms Handelskammare, nätverket "Unga Entreprenörer". Första mötet kommer att hållas i Stockholms Handelskammares lokaler, nära Kungsträdgården, den 2 februari 2007.



Syftet med nätverket är att skapa ett forum där unga entreprenörer, mellan 25-35 år, kan träffas och lära känna varandra samt utvecklas inom entreprenörskapet, potentiellt hitta nya affärspartners, få inspiration till nya idéer och företag, få stöd, hitta nya kompisar som sitter i samma båt, diskutera, samt lyssna på seminarier och gästtalare.



Målet är också att varje ung entreprenör skall få varsin mentor i form av en äldre entreprenör som redan gjort resan ett par gånger.



Medlemmarna i Nätverket kommer att träffas en gång i månaden och det finns 50 platser så först till kvarn gäller.



Om du vill bli medlem eller mentor till Unga Entreprenörer kontakta Jeanette Gorosch på jeanettegorosch[@]gmail.com eller 070-792 5070
185
Är det fasta åldersgränser (dvs är 25-35 år ett kriterium), jag tänker på oss unga entreprenörer som faktiskt har slutat skolan (de flesta gör ju det vid 18-19 års ålder), men som inte uppnått åldern 25.
Jessica Jäger Sångerska och kulturproducent http://www.jessicajager.se
822
48
Jeanette hade lite mycket att stå i men hon nämnde för mig att hon var tvungen att sätta en åldersgräns någonstans och de inte ville ha för stor spridning. Hon tyckte att du borde gå till Handelskammaren eller någon annan organisation och fråga om de kan starta ett till nätverk för "Super Unga Entreprenörer" (personer från 18-25). [br] [br]Kontakta gärna henne så kan hon hjälpa dig!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.