It-höjdarnas topplöner

507
1
Sådan lön skulle man ha 🙂



Tele 2:s VD Lars-Johan Jarnheimer, med drygt 26 Mkr i årslön, toppar Computer Swedens lista över Sveriges bäst betalda it-höjdare. Di.se har listan.

Idel kända börsnamn trängs på topplistan. På andra plats återfinns Ericssons VD Carl-Henric Svanberg, med en taxerad förvärvsinkomst på 23,1 Mkr i fjol, och fyra är Telia Soneras VD Anders Igel som tjänade 9,4 Mkr förra året.



Årets etta Lars Johan Jarnheimer, som toppade listan även i fjol, är inte helt tillfreds med förstaplatsen.



"Den inkomsten är till viss del artificiell, vilket beror på ett optionsprogram som ännu inte är realiserat", säger han till Computer Sweden.



Telia Soneras Marie Ehrling, med en lön på 4,8 Mkr i fjol, är enda kvinnan på tio i topp-listan.



Lönelistan, tio i topp (taxerad förvärvsinkomst 2004)

1. Lars-Johan Jarnheimer, VD Tele 2, 26,1 Mkr

2. Carl-Henric Svanberg, VD Ericsson, 23,1 Mkr

3. Bo Lundevall, grundare Dustin, 10,9 Mkr

4. Anders Igel, VD Telia Sonera, 9,4 Mkr

5. Marie Ehrling, Sverigechef Telia Sonera, 4,8 Mkr

6. Patrik Svanström, VD EMC, 4,7 Mkr

7. Peter Kopelmann, VD Microsoft Sverige, 4,6 Mkr

8. Lars Save, VD Addnode, 4,3 Mkr

9. Åke Plyhm, vice VD Tieto Enator, 4,2 Mkr

10. Oscar Bjers, VD Apple, 4,2 Mkr



Källa. ww.di.se
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
114
"Årets etta Lars Johan Jarnheimer, som toppade listan även i fjol, är inte helt tillfreds med förstaplatsen." [br] [br]Det är inte jag heller, hans jäkla försäljare som ringer och tjatar och tydligen har svårt att förstå ordet Nej. Tycker han kan ge mig lite pengar för den tid de slösat för mig ;)
507
1
Tycker det är helt sjuka löner! O skulle de göra bort sig eller göra något fel o bli sparkade så får de en massa miljoner abra för att de för sluta. [br] [br]Helt sjukt!
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.