Vad retar dig allra mest i trafiken?

163
Jag blir heligt förbannad på praktarslen som ligger för nära!
De äventyrar ju min säkerhet som ligger framför!
(Behöver jag verkligen poängtera att jag håller hastigheterna, men inte ligger som en stoppkloss?)

Så imbecillt tänkt av dem; "Jodå, jag hinner visst bromsa."
Yeah, right.
Kan ju tyvärr inträffa vadsomhelst framför bilarna.

Min stora sorg; min gudson miste livet 13 år gammal förra sommaren då han cyklade "ivägen" för en bil...

Tina - www.alskadebarn.se & www.favoritsmycken.se
16
Det som stör mig mest är alla tokar som absolut inte har en susning om hur man beter sig i en tvåfilig rondell. Jag passerar dagligen en sådan rondell och svär dagligen över alla undanmanövrar jag får ge mig på för att inte bli mosad....
mitt företag: www.dvdkopiering.nu
2360
37
För nära bakom, slå av på farten i krypfart, hjälper inte det sätt på varningsblikers.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
163
*hehe*[br]Åhhjo, "För-nära-bakom".[br]Nog har man några ess i ärmen!.[br]Rutsprutet är bra.  [br]En rejäl dusch, så brukar de lugna ner sig på pedalen baktill.[br]En mini-snabb inbromsning ( om man inte har bilen full med barn ) fungerar också oftast.[br]Sedan rejält vänsterhåll och avslag på farten, då kan de köra om vid tillfälle.[br][br]Alltså, det finns ju hislekigt mycket man irriterar sig på i trafiken, och det skrämmande är ju att man blir en sämre medtrafikant själv om man kavar runt irriterad och arg.[br]Men det [i]gåååår[/i] ju inte att låta bli ibland.[br]Som i tvåfiligarondeller. Hur svårt kan det vara egentligen?!...[br][br]Eller tokskallar som skall om till varje pris, trots att en lång bilkaravan håller påbudad hastighet och möten kommer friskt.[br]Framförhållning / blick kanske?...[br]eller ser verkligen vissa av bilförarna inte längre än fram till sin egen vindruta?...[br][br]Det verkar också som om många "hade blinkers som extra tillval" och inte hade råd att kosta på sig den stora hjälpen för medtrafikanterna.[br]Eller de som inte har en aning om när de skall användas och knappt slår på dem ens när det idkas sväng?![br][br]
Tina - www.alskadebarn.se & www.favoritsmycken.se
640
5
Hej! [br][br]Fantastiskt kul ämne!  :bravo [br][br]# Folk som trycker mittlinjen och ligger 10 km under limit[br]# Samma som ovan som tutar och blinkar när jag kör om dom [br][br]MVH[br][br]R[br][br]
190
Lastbilar som tror att de skall köra om andra lastbilar.
1616
4
Att jag inte har körkort -.-
Må väl!
8
Ni med DN kan läsa Bengt Olsson krönika i På stan (kanske finns på nätet också vad vet jag). Tänkvärda ord i sammanhanget så även utanför trafiken, vi koncentrerar oss på vår egen körning istället (den ligger förhoppningsvis inom ramen för vår egen påverkanscirkel).[br][br]med vänlig hälsning,[br]Charlotte Wormbs[br]svenskainredningsbolaget.se
163
Haha, typiskt feglir![br][br]Vart skall man få diskutera saker som irriterar en om inte i Forum?[br]Om alla bara skulel koncentrera sig på sig själva skulle vi ju inte behöva varandra alls?![br][br]Vart finns motpol om det inte finns en motpol, menar jag?[br]Vi skulle väl inte uppskatta ljuset om det inte vore för mörkret.[br][br]Och jag kan överhuvudtaget inte se felet med att belysa/påvisa irritationsmoment, samt ha en diskussion runt detta.[br]Snarare ser jag nöjet i det och det som retar den ene av oss applåderas säkert av någon annan![br]
Tina - www.alskadebarn.se & www.favoritsmycken.se
22
Killen i svart bmv på väg ut mott Bålsta vars barn fick leka "hoppa runt som galningar i baksättet utan bilbälte"[br]Vad håller folk på med!? trodde alla spännde fast sina barn nu förtiden..
Entreprenör på tillväxt..!
163
Åh, shit, JA![br]Lösa barn i bilen får mig att må illa - på riktigt!!!
Tina - www.alskadebarn.se & www.favoritsmycken.se
70
Sverige.[br][br][br][br]Vi var iväg på semester i Finland nyligen... och inte en jäkel kör om en. Jag menar inte en endaste en, trots att jag "bara" kör laglig hastighet.[br][br]Gör man det i sverige så blir man omkörd i tid och otid, helst i självmordsomkörningar där folk inte ens har uppsikt över omkörningssträckan. Har troligen att göra med skillnaden i bötesbelopp. [br][br]Det är för billigt att köra för snabbt i sverige.
Kent Kumpula
Uppsala Bildteknik AB
www.uppsalabildteknik.com
2066
2
Tänk om folk kunde köra efter omständigheterna istället för de förbaskade skyltarna, oavsett om det är över eller under. Blev omkörd av en fartdåre som höll uppskattningsvis 120+ på en 90-väg i ösregn och spårig vägbana, körde senare själv om en klunga som höll 80-85 på en torr raksträcka (och saktade ner till 70 vid varje fartkamera).
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
2360
37
När jag höll på och ta busskort fick jag höra en historia om en trafikinspektör som hade haft en bil i bakhasorna en längre tid och när man kom till ett rödljus så var han än närmre. Det blev grönt och han stod kvar varför bakomvarande bilförare rasande ville läxa upp bilföraren framför. Har du körkort ja har du, ja, inte nu längre sa inpektören bad honom ställa bilen vid sidan och tog körkortet. Sens moral stå inte för nära du ska kunna köra ut , och akta dig för att vara otrevlig. Det kan kosta dig körkortet.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
163
Moahaha!![br]Så man kan bli av med körkortet bara genom att vara otrevlig?![br]Jaha.. Föragelseväckande beteende, då?..[br][br]Det låter bra tycker jag![br]
Tina - www.alskadebarn.se & www.favoritsmycken.se
90
Nu kommenterar jag de trefiliga vägarna i Sthlm så ni inte missförstår mig.[br][br]Jag hatar de som ligger "lagligt" i vänstra filen, de som ligger i 90 när det är 110 i filen längst till höger. Och när de utlänska lastbilarna ligger i vänstra filen för att de tror det är rätt.[br][br]Men de jag hatar mest är de som ska köra i 200 sicksackandes förbi alla för att vinna typ 3 billängder, gah..  Sen hatar jag alla som "brukar" ligga i 120-130 på 110 väg o sen kör 90 om de ser en polisbil, jag har då aldrig blivit stoppad då jag kört ca 20 för fort på 110 väg förbi polisen.[br][br]Men annars rullar de bra  :vissla
Stefan Olin

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte har lärt mig än!
1165
Jag bodde i Stockholm i tio år, kom från en liten stad, och flyttade sedan upp till Hälsingland. Det jag blev mest irriterad över var att en så stor del av mitt liv i Stockholm användes till att sitta i oändliga bilköer och titta på framförvarande bils ilsket lysande bromslysen. Jag vet inte hur många timmar det blev varje vecka, men en rätt stor del av livet i Stockholm går åt till att köa, leta perkeringsplatser, gå genom halva stan därför att man har inte hittat parkering på närmre håll och så försöka hitta rätt.[br][br]Annars kör stockholmare över lag rätt bra i trafiken. Här är det en del lokala regler typ "en bil i rondellen åt gången", "jag är 87 år, och därför kör jag bara 40 på 90-vägen" och tyvärr en massa rattfyllon som tror att polisen inte skall ta dem. Jag brukar förklara att den som är full och kör på mina barn ska vara glad om polisen tar dem innan jag får tag på dem...[br]
3
vad jag hatar mest om trafik är ordet själv! allt om trafik är irriterande.  :nono
[URL=http://www.bastakuponger.se]dagens gåva idéer ..[/URL]
3
jag som är stockholmare är med om mycket skit i trafiken, många har säkert vart med om dem där idioterna som hela tiden tänker "ähh, jag hinner nog!"-ut innan han kommer fram till korsningen.... [br][br]Helt ofattbart hur folk kan ha så dålig hastighetsuppfattning, lär man sig inte det med tiden, och har i bästa fall utväcklat den tills man är 18år?
Sälja en produkt, eller låta den bli köpt? Har du funderingar som konsument/säljare? Det har jag med, lös om mina reflektioner och funderingar.
http://kopamera.wordpress.com/
6
1. Folk som trycker för att få gå över gatan men som sedan går mot rött iaf[br]2. Cyklister[br][br] Grrrrr
456
1
Något jag retar mig på är när någon skall gå över gatan vid obevakade övergångsställen, och seeeeeeegar sig över. Ibland känns ju nästan som om personen gör det bara för och j*vlas.. :nono[br][br]Men stackarna har nog inte så mycket och säga till om annars antar jag  8)
1616
4
Jag är en av övergångarna som segar mig över o retar mig på bilister som tränger sig förbi och inte saktar ner vid övergångsställen särskilt när jag har min promenerande 2-åring bredvid.[br][br]Jag har mycket jag gärna skulle vilja säga till alla dem om de vågade stanna plåtskrället o komma ut för en diskussion.  Men de kanske är rädda för att min lilla tjej ska bita dem i knävecken. 8)
Må väl!
2360
37
Håller med mojo och ett bra motmedel är att använda käpp eller vass pinne som gör en fin repa på bilen. Sedan kan vi ju ses i rätten där de får vara glada att det var pinnen som strök med och inte våra små barn. Ett tag framöver blir det olovlig körning om man prövar på nytt + kanske mat och husrum nästa gång. Mojo var här före :bravo :winner.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
76
1
Måste hålla med om flera saker men det här är mina främsta:[br][br]1) Bilköer. Har helt glömt bort det mellan varven - hur det faktiskt är! Konstigt att folk orkar med det...  :nono[br][br]2) Irriterade och stressade förare som blinkar med helljus bakom när jag håller på att köra om TROTS att jag kör mer än tillåten hastighet själv för att köra om.  Grrrrr Undrar var de tycker att jag ska ta vägen??  :blink[br][br]3) De som inte tar hänsyn till att jag är ute med mina barn i trafiken utan ska absolut vinna 10 sek men riskera våra liv eller riskera skador på oss.  Grrrrr De skulle inte våga ta sig utanför bilskrället i vissa lägen.  :evil: Ska vi bilda en pakt MOJO?  ;)[br][br]Sedan irriterar jag mig också på de som är irriterade när de kör! Alltså mig själv också ibland.  :OMG  :giggle
~ Gör det svåra enklare ~
Med rätt stöd i HR blir personalarbetet både lättare, effektivare och ger bättre resultat.
www.personaleffekt.se
456
1
Hmm, hoppas ni inte missförstod mig nu.. :-[[br][br]Det där om att tränga sig före vid övergångsstället är absolut en idiotisk handling och inget jag praktiserar.. Knackade själv på rutan på en bil i helgen då han körde fort förbi mig fast jag kommit halvvägs ut på övergångsstället med min 3-åring på armen.  >:( [br][br]Det där om sega sig över då menar jag vuxna personer (utan barn, djur eller rullator)  där man med god marginal stannar för att dels vara tydlig med ens avsikt, men även för att man är skyldig att stanna. - Då har jag svårt att förstå varför gångtrafikanten måste utnyttja tiden den ändå har till sin fördel.[br][br]- Eller är det så att de här övergångsställena har blivit ett område för någon sorts maktkamp?
1616
4
[quote]- Eller är det så att de här övergångsställena har blivit ett område för någon sorts maktkamp?[/quote][br][br]Snarare ett lärande av vett o etikett. Det finns trots allt regler att följa i trafiken.[br][br]Var själv nära på att få barnvagnen överkörd häromdagen av en backande bildåre som korsade en cykel- / gångbana. Bara 10 cm marginal.
Må väl!
456
1
[quote author=Mojo link=topic=4003.msg22617#msg22617 date=1228042160][br][quote]- Eller är det så att de här övergångsställena har blivit ett område för någon sorts maktkamp?[/quote][br][br]Snarare ett lärande av vett o etikett. Det finns trots allt regler att följa i trafiken.[br][/quote][br][br]Ja, regler skall följas men inte missbrukas.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.