Mvh i mail signaturen?

163
Jag vet inte riktigt vaför jag springer runt och retar mig på saker?!
Man borde fokusera på det positiva hela tiden istället.

Men det är väl för att man lägger märke till det negativa som man uppskattar det positiva så mycket förstås!

Vad är det med "Mvh" i mail?!

Med vänlig hälsning. Jotack, men om författaren inte ens tar sig tid att skriva ut det, känns det aningen kymigt. Onödigt ändå, liksom.
Ännu värre om "man" har det redan-inlagt.

*ryser*....

Vad retar du dig på, som kan få mig att än mer uppskatta det vackra i tillvaron?...
Tina - www.alskadebarn.se & www.favoritsmycken.se
2066
2
Hmm, antar att min signatur här driver dig till vansinne då. Det är skriven en gång och läggs in automatiskt under varje inlägg jag gör.[br][br]Jag ser det som en underskrift/avslutning i stil med engelskans "Regards, ...", "Love ..." osv, beroende på mottagare - allmän artighet, inte någon ärofylld vördnad visad inför mottagaren.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
456
1
Jag retar mig på mail, inlägg etc som saknar underskrifter ;)
163
:roll:[br]Well...[br]Varför inte gå in och ändra då, så det blir en lite mer vedertagen allmän-artighet?..[br]Än en bara en förkortning av en sådan?...[br][br]Regards, Love är ju fullständigt utskrivna ord.[br]Kanske kan jag till och med vidhålla att engelskans Love är något överdrivet?.. Det betyder ju faktiskt Kärlek.[br]Snacka om ärofylld vördnad inför läsaren?!...  :D[br][br]Vänligen, kanske som bättre alternativ än Mvh?...[br][br]Mvh i sms te.x, det kan jag bara ge mitt allra varmste bifall åt. Där är ju platsen synnerligen begränsad för utsvävande och ärofyllda avslut...
Tina - www.alskadebarn.se & www.favoritsmycken.se
2066
2
Jag brukar skriva relativt "korrekt" (tror jag) och har aldrig reflekterat över det tidigare. Språkrådet ger dig dock rätt om MVH alternativt Med vänlig hälsning.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
2066
2
Bättre?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
2066
2
Hmm, forumet ändrade min signatur i alla tidigare inlägg också (suck).
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
1616
4
Jag avslutar oftast mina inlägg "Med vänliga hälsningar" i direkt skriven form i inlägget och inte autogenererat MVH. Då kan jag välja när jag vill skriva så eller inte och således blir det mer riktat. Hade det vart ett engelskt forum hade jag nog skrivt "Sincerly". Mvh som förkortning tycker jag dock är fånigt (även om jag användt det någon gång). Det visar bara på tidsbrist eller brist på engagemang. I sms kan jag dock förstå användandet där förkortningar är nyckeln till lättläst och lättskrivet. Men Mvh använder jag även där sällan de som vet vem de får sms från vet redan så om vem det är som sänder.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
8
Så fick jag något att fundera över. Jag använder flitigt mvh och har aldrig funderat över att det skulle ses som "slökort". Under mina år i företag med blandad språkkultur har BR för Best Regards också använts eller möjligen Regards.[br]Jag gillar själv mvh, men det hjälps ju inte om mottagaren inte gör det.[br][br]Det själv inte gillar och heller inte använder är de små gubbarna som skrattar, vinkar etc. Där går min personliga gräns. Jag vill ha text som talar för sig själv.[br][br]Alla är vi olika![br][br]med vänlig hälsning (i utskriven form),[br]Charlotte Wormbs[br]svenskainredningsbolaget.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.