Bör jag byta jobb?

7
Idag jobbar jag som konsult på ett av Sveriges största teknik-företag. Jag är civilingenjör, med 8 mån erfarenhet. Värdesätter erfarenheten jag nu samlar på mig väldigt högt, särskillt i dessa tider. Det är super att jag fick jobb precis innan finanskrisen. Men min lön är botten.

Innan så arbetade jag på ICA. Rätt trist och slitigt jobb men med väldigt bra lön. Roliga kollegor dock. Familjeföretag.

Vad bör jag göra nu?.... hur mycket är erfarenhet egentligen värd? Jag tjänar, efter skatt, 10000 kr mer i månaden på ICA. Det är mycket pengar!

Konsultbolaget ger mig inte mer i lön, och min uppdragsgivare har inte råd att varken anställa ny personal eller låta mig byta konsultbolag och fortsätta jobba. Alternativet är alltså ICA. Bör jag gå tillbaka?
1165
För 10 kilopix i månaden netto så skulle jag helt klart byta jobb. Det där teknikföretaget kan ju knappast betala dig något som ens är värt att kalla lön... [br][br]Om de inte har råd med dig, så är de inte värda dina tjänster heller.
2360
37
Byta jobb och kanske dra igång ett företag om du har något som kan kombneras och det tidsmässigt finns utrymme för det.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
47
Ojdå, man kanske skulle söka jobb på ica![br][br]Det beror på var du trivdes bäst och ifall du behöver pengarna för att undvika kronofogden eller köpa en nytillverkad bil. [br][br]Akta så du inte fastnar på ICA bara, du kanske skulle se dig om efter något helt nytt? Som lars sa, starta egen konsultfirma?
456
1
Jobbar du för pengarna, byt jobb till ICA. Men söker du utmaningar och en välbetald position i framtiden, fortsätt harva på konsultfirman. Alternativet är att du söker liknande tjänster på andra bolag och via detta ökar din lön. - Det finns säkert någon som betalar det du är värd.
6
he he.. kunde inte låta bli att kommentera denna.[br][br]lever själv efter filosofien: :[br][br]"om min chef låtsas att jag har hög lön, så låtsas jag att jag har mycket att göra" :vissla :giggle :LOOOL

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.