Låt säga att Du vill ha en hemsida. Vad hade...

64
11
Hej!

Låt säga att du vill köpa en egen hemsida. Du väljer att söka på Google, vad hade Du sökt på?

Tack på förhand!
24
Nordic Web Team
Jonas Wärngård VD Nordic Web Team - www.nordicwebteam.se
367
46
Men snälla allihop här i tråden. Ni tror sannolikt att ni marknasdför era produkter/ sidor /tjänster -men bedrövligt nog så förlorar ni i trovärdighet Inte med ett ord, en förklaring eller ens antydan lyckas ni få med det enda viktiga som räknas, i hela ert fösök till marknasföring: Nämligen KUNDNYTTAN Vad tjänar jag på det här? Altså inget tjafs om att jag kan pula själv till ett billigt pris utan vad VINNER jag. i jämförelse med mina konkurenter? Blir jag rikare, snyggare, smartare mer beundrad av mina prospects genom att anlita er? det är det ni skall hjälpa mig med! -inte att spara in några hundralappar på något som jag kan ha en vältränad orangutang till att utföra Att ni är billiga är snarast en varningsklocka Tror ni att priset är ett avgörande argument i en köp/säljprocess så har ni spårat ur. På annan plats skrivs det om en branch av marknadsföringsdilettanter som erbjuder sina tjänster, men inte kan leverera.
Redaktuellt
24
Det verkar ju sjukt bra. Då ska jag sätta en vältränad orangutang på nästa projekt. ;) Tack för en underhållande läsning :D
Jonas Wärngård VD Nordic Web Team - www.nordicwebteam.se
64
11
What? Vad snackar du om INKOMSTAKUTEN? Jag/vi marknadsför ingen produkt/tjänst i detta inlägg så du får nog ta på dig brillorna innan du skriver en massa nonsens.
2360
37
Ibland kan det räcka att bara skriva här. Under årens lopp har jag till min epostaderss [email protected] svarat på 1´-tals ekonomiska frågor samtidigt som jag arbetat med boken KVINNA I STRID, som nyligen kom ut men säljs inte genom bokhandeln. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
24
Var inne på din hemsida ( http://driv-eget-utan-hemsida.blogspot.com/) och konstaterade att din bästa säljtips var att "Testa och prova steg-för-steg hur du startar eget och säljer på Tradera och eBay. Det är just där som du hittar en kvarts miljard internet-köpvana kundämnen direkt!". Helt ärligt, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta :D
Jonas Wärngård VD Nordic Web Team - www.nordicwebteam.se
367
46
Beklagar om jag varit otydlig. Jag menar alltså att de/dina/hemsidor som du visar upp saknar just de elementära säljdrivande och köputlösande egenskaper jag efterlyser. Du lyckas inte beskriva varför och hur jag blir rikare, framgångsrikare, större, bättre än mina konkurrenter genom att anlita dig. OM jag vill leta efter hemsidesleverantör på Google så skall jag naturligtvis få upp just din hemsida på top 10. Är du inte med där är chanserna dåliga för att man skall få respekt för din SEO-kompetens.
Redaktuellt
367
46
När du har torkat tårarna så kan du väl ta en titt på eBay. Bland de närmare kvarts miljard internetvana registrerade kundämnena på eBay så finns det just nu i detta ögonblick som du läser detta - lite beroende på vad du vill sälja- 15000-50000 personer som sitter framför sina datorer, med betalkortet i hand, letar på eBay, beredda att köpa just en sådan produkt som du vill sälja. Skaffar du dig dessutom en hum om vilka sökord dessa prospects skriver in när de letar så kommer du att spöa dina konkurrenter och lyckas i affärer. Keep smiling!
Redaktuellt
24
Tycker inte att du var otydlig. Men du skriver på ett sätt som lockar till skratt och inte något annat. :D Ja absolut det finns alltid möjlighet till förbättring. Däremot tappade jag förtroendet för dig pga ditt sätt att uttrycka dig och din hemsida som ser ut som ett orangutang-jobb. ;) Jag är inte SEO konsult och erbjuder inte de tjänsterna just nu. Men vi ligger bra till och ökar bra på de sökorden vi har inriktat oss på. Sen undrar jag om du överhuvudtaget har ett registrerat bolag, eller om du bara är en självutnämnd marknadsexpert med för mycket fritid?
Jonas Wärngård VD Nordic Web Team - www.nordicwebteam.se
64
11
Absolut är det så men SEO är en lång tidskrävande process och vårt domännamn är relativt nystartat. Vi ligger dock 1:à på lättuppdaterad hemsida, top 15 på egen hemsida och detta inom ett par månader så jag skulle inte vilja påstå att vi inte har kompetens inom SEO. Beklagar om du tycker så.
367
46
Som svar på ditt undermåliga debatt-trick att försöka misstänkliggöra min kompetens genom att fråga om företagstatus så kan jag berätta för dig att jag drivit reklambyrå under 20-tal år och varit konsult i marknadsföringsfrågor åt såväl världsledande företag som marknadsledande varumärken. [b]Försök med något bättre. Håll dig till ämnet.[/b] Vill du veta hur man driver framgångsrik konsulting utan registrerat bolag så vänd dig med förtroende till www.coolcompany.se Vill du veta hur du driver framgångsrikt företag utan att slänga ut pengar på hemsidor så vänd dig med förtroende till http://driv-eget-utan-hemsida.blogspot.com
Redaktuellt
24
i rest my case :)
Jonas Wärngård VD Nordic Web Team - www.nordicwebteam.se
64
11
Om du läser rubriken till detta inlägg märker du ganska snabbt vem som inte håller sig till ämnet. Dessutom är det ganska komiskt att du marknadsför att ett företag klarar sig utan hemsida via en hemsida *ler*. Du bör nog hitta annat sätt att marknadsföra dig på... Att påstå att ett företag inte ska ha en hemsida är nonsens vilket jag är övertygad att många företagare håller med om. Vår produkt är anpassad så att man själv enkelt ska kunna uppdatera sin hemsida och samtidigt ha en unik design. Som du säkert vet är det bra att uppdatera sin hemsida ofta ur SEO synpunkt som i sin tur generera fler kunder och således omsättning. Jag har full förståelse för att du är av en annan uppfattning men jag är helt övertygad om att du upplevs som mycket oprofessionell när du skriver så som du gör i dina inlägg. Du smutskastar företag för att marknadsföra ditt eget vilket är en orangutang metod. Nu har jag inte tid att spilla mer tid på dig.
119
Inkomstakuten, Om du vill sälja ännu fler ex. av din pdf-fil (antar jag att det är), borde du rätta till felstavningarna på bilden du har på Tradera. Säljer man ett kompendium bestående av text, och inte ens förstasidan är rättstavad, har man liksom grusat banan för sig själv. Bara ett tips! /Peter
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
2360
37
Ja extra viktigt är det ju om man håller på med texter att det stämmer. Om man som i ett fall där jag påpekade fel och personen skrev en tredje variant på det påpekade ordet och tyckte jag var oförskämd. Det blev många inlägg för mig, men jag skriver som en kråka men har inte det som yrke. Visserligen har jag gett ut boken KVINNA I STRID där jag skivit förord och sista sidan och försökt få till texten som är mycket ovanlig skulle jag tro. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
5
Som svar till det egentliga inlägget. Jag hade nog sökt på "egen hemsida" och "egen webshop" Som svar till inkomstakuten.... "lönsmmare"??? och "såhär" är två ord... Och om man nu kan tjäna såna gigantiska summor som 56 miljoner på att sälja på ebay, varför tar du då betalt för kompendiet och säljer det (med hjälp av en hemsida) för 37 kronor? Och det ser ut som om även cool-company använder en hemsida för att sälja... Så som svar två till grundfrågan (tror jag det var någonstans innan orangutangernas roll i företagarvärlden började att diskuteras). Ett företag MÅSTE MÅSTE MÅSTE ha en hemsida idag. Utan hemsida, inget företag. Slut här, med risk för lite mothugg. Ha en bra kväll.
24
Nu när det ändå är lite web-prat här. Vad tror ni mr-ebay expert skulle säga om denna http://www.magentocommerce.com/magento-connect/customer-experience/alternative-sales-models/ebay-magento-integration-order-importing-and-stock-level-synchronization-9193.html haha :D
Jonas Wärngård VD Nordic Web Team - www.nordicwebteam.se
367
46
Jo men visst måste man ha en hemsida! Självfallet måste man ha en hemsida .Speciellt om du vill sälja tjänster.Naturligtvis går vederbörande in direkt och kollar på nätet, om du har kontaktat någon med erbjudande över telefon, över mail, över snailmail. Vad jag har predikat är att du sannerligen inte behöver speciell hemsida för att sälja varor på nätet. Hundratusentals företag världen över klarar sig bra utan. Du hittar dem på eBay allesamman. Är du liten nystartad företagare som vill sälja produkter så räcker de s.k.auktionssajterna mer än väl. Där har du också tillgång- helt gratis- till en egen sida där du presenterar dig själv och ditt företag.-ditt visitkort- Och du får garanterat väldens lägsta säljkostnader på köpet. Fastna inte i webbträsket. Undvik att fastna i webb-träsket och att pula med hemsidesbyggande på egen hand. Och nu kommer det svåraste: Undvik att anlita charlataner som uppträder som webmasters, hemsidesexperter, grafiska formgivare och copywriters och som inte levererar i tid, inte levererar önskad tjänst och inte levererar mätbara mervärden för dig. Uppmärksammat här i forumet. Bekymret med okvalificerade fuskare som erbjuder web-tjänster har tagits upp här på forumet. Jag har -med föga hopp om att bli bönhörd- föreslagit en svartlistning av de värsta fipplarna. Behov av auktorisering. Jag utgår ifrån att de som är seriösa illa kvick organiserar en bransch-auktorisation där man kan presentera professionella aktörer. Spara dina pengar. I väntan på sådan självsanering i branschen kan du lugnt använda dig av t.ex.blogger, eller .nu eller andra liknande gratistjänster för att göra en enkel presentation – ett visitkort. Det räcker mer än väl. Varuförsäljning är en helt annan sak. Imre
Redaktuellt
367
46
[b]Blodtryckshöjande![/b]
Redaktuellt
64
11
Du får ursäkta men för mig är det uppenbart att du inte vet vad du pratar om men det är absolut inget jag tänker diskutera i detta forum. Hör av dig till oss när du vill ha en hemsida istället.
338
25
Om än något plumpt första inlägg av Imre så är det helt uppenbart att han vet vad han pratar om. Ni borde läsa hans andra inlägg i forumet och ta efter ;)
2066
2
Jag skippade 90% av svaren som inte verkar speciellt relevanta. 1) Vet inte om jag hade sökt på Google. (Har en lokal kontakt som räknar på ett nuvarande projekt, hade troligtvis ringt dem.) 2) OM jag ändå skulle söka vore det efter ett enkelt / automatiskt koncept med integrerad webshop.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.