Etiketter

30
Hej!

Jag har just fått tag på en excelfil med ca 7000 adresser. Nu är jag bara intresserade av en del av dessa, men hur ska jag gå tillväga för att få dom från excelfilen till en etikett?
Jag har hittat något program där man kan kopiera en adress från excel och lägga in, men då blir alla etiketter på arket likadana och jag har ju bara tänkt skicka ett brev till varje adress (känns onödigt med 12 etiketter på ett kuvert).
Finns det någon bra funktion i excel, eller ett bra etikettprogram att köpa?

Hoppas På Hjälp / Johan
Att bekymmer tar död på fler människor än arbete beror på att fler människor bekymrar sig än arbetar.
1616
4
Finns färdiga mallar för etiketter i word eller excel om jag minns rätt. [br]Vad gäller att ta ut enstaka är det bara att klippa o klistra eller markera och ta bort :-)[br]Eller enklast trycka upp alla och inte använda de som inte ska användas.[br][br]Det finns dock olika mallar för ettiketter likväl som det finns olika papper för detta. så måt noggrannt.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
30
Jag hittade en funktion i word där man ska kunna koppla dokument och då ska man kunna få adresserna från excelfilen till word och på något vis göra utskrift till etiketter.[br]Som vanligt så hänger inte min hjärna med när det är frågan om datorn. Jag har provat flera varianter nu men det liknar mest ankskit.[br]Ska man sitta och engagera sig så borde det ju bli bra också.[br][br]Hör väl till saken att jag och Bill Gates inte tänker likadant eller om det har med IQ att göra. Min son sa häromdagen att jag har högre skonummer än IQ.[br][br]/ Johan
Att bekymmer tar död på fler människor än arbete beror på att fler människor bekymrar sig än arbetar.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.