Office 2007/Windows Vista

29
Någon mer än jag som är supernöjd med nya office 2007? :nicka



Funderar på att prova Vista också. Någon som testat?



mvh



Mikka
758
1
Tyvärr så har min dator inte kapacitet för detta :( [br]Experterna säger att man bör ha en ny dator för att köra det nya op systemet. Jag har bara en processor på 1.8 :o
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
30
Är det stor skillnad på 2003 och 2007? [br]Det finns ju många hål att stoppa pengarna i som man har slitit ihop, så jag ska ju kunna motivera inköpet både för mig och dessvärre för frun i huset. :wink: [br]Jag gissar att mitt lilla företag klarar sig långt med Office 2003. [br] [br]/ Johan
Att bekymmer tar död på fler människor än arbete beror på att fler människor bekymrar sig än arbetar.
640
5
[quote="Baronen"]Är det stor skillnad på 2003 och 2007? [br]Det finns ju många hål att stoppa pengarna i som man har slitit ihop, så jag ska ju kunna motivera inköpet både för mig och dessvärre för frun i huset. :wink: [br]Jag gissar att mitt lilla företag klarar sig långt med Office 2003. [br] [br]/ Johan[/quote] [br] [br] [br]Hej Johan! [br] [br]Be frugan läsa detta: [i][b]Om du inte skaffar Office 2007 är det tveksamt om ditt företag överlever[/b][/i] :grin: [br] [br]Skämt åsido så har mikka rätt. Jag är också helnöjd. Skillnaden är stor tycker jag, även om jag inte provat i närheten av alla funktioner. [br] [br]MVH [br] [br]R
640
5
[quote="Sinnenas Teater"]Tyvärr så har min dator inte kapacitet för detta :( [br]Experterna säger att man bör ha en ny dator för att köra det nya op systemet. Jag har bara en processor på 1.8 :o[/quote] [br] [br] [br]Med andra ord en bra ursäkt att byta dator också :wink: [br] [br]MVH [br] [br]R
758
1
Personligen, så anser jag att det har gått för mycket troll i det här med programutveckling. Jag har inte dom modernaste program som finns, men å andra sidan så kan jag dom ganska bra. Flera av mina kompisar är inne på photoshop 9.0 - jag kan lova er dom kan inte ens 3:11 :grin: [br] [br]Såg filmen om han som ritade en bil i Paint - den gick inte att skilja från en äkta när den var färdig. Så mina vänner! Det är inte programmens årgång som gör en företagare till företagare. :mrgreen:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
822
48
[quote="Sinnenas Teater"]Det är inte programmens årgång som gör en företagare till företagare. :mrgreen:[/quote] :grin: [br] [br]Jag är inte heller så mycket för att uppdatera till nya versioner om de gamla funkar men jag är nyfiken på hur words fungerar i Office 2007. För att inte tala om Outlook som är grunden till alla sönderslagna datorer. :mrgreen:
185
När jag köpte min dator (innan Vista släpptes) ingick uppdatering till detta, men de har ju upptäckt en del kryphål redan, och rekommenderar att man väntar ca två månader, så jag kommer nog att göra det innan jag uppgraderar... Antagligen är väl inte den här frågan aktuell om två månader ;) Men då skulle jag iaf kunna rapportera.
Jessica Jäger Sångerska och kulturproducent http://www.jessicajager.se
185
Såg precis denna artikel: [br] [br]http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,993338,00.html [br] [br]Den nämner dock inte Office.
Jessica Jäger Sångerska och kulturproducent http://www.jessicajager.se
758
1
Måste få säga en sak gällande Elgiganten eller som jag valde att kalla dom [br]för "Felgiganten" Jag köpte en ny dator till min grabb som kostade runt [br]10 000: - Den skulle enligt säljaren vara den bästa speldatorn som man [br]kunde få för dom pengarna. Redan när vi kom hem och skulle installera [br]den så gick inte detta, för det var en funktion i brandväggen som sa nej [br]enligt supporten. Datorn fick skickas iväg och kom tillbaka efter 4 veckor. [br]Då hade dom installerat programmet åt oss, men då visade sig att det inte [br]gick att komma åt kontrollpanelen och datorn fick återigen skickas iväg [br]och kom tillbaka efter 3 veckor. Efter 1 vecka så blev det fel igen och då [br]var det moderkortet som skulle bytas och den åtgärden tog 5 veckor. [br] [br]Jag tycker synd om alla som köper dessa nya datorer med för installerade [br]programvaror som inte fungerar typ nya Windows. [br]Vilken företagare kan vara utan sin dator under så lång tid som en hel [br]månad, varje gång det bli något fel.
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
640
5
Hej, [br] [br] [br]Ja inte skulle jag välja Elgiganten, Siba, OnOff eller liknande som leverantör av utrustningen till mitt företag. [br] [br]Jag kör Dell med 3 års service avtal, vilket betyder att dom knackar på dörren i princip efter man lagt på luren och felanmält. [br] [br]dyrt? nej absolut inte om man räknar timmar man sparar. [br]Man sparar en hel del smärta med tanke på alla hårtussar som man inte rycker bort från huvudet i frustration :wink: [br] [br]MVH [br] [br]R
46
Finns ett enkelt sätt att slippa de flesta problem. [br] [br]www.apple.se [br] [br] :cool:
640
5
[quote="Kristofer"]Finns ett enkelt sätt att slippa de flesta problem. [br] [br]www.apple.se [br] [br] :cool:[/quote] [br] [br] :grin: :grin: [br] [br]Du har så rätt, men kan man inget om datorer (som jag) :oops: och behöver andras hjälp är PC ett bättre alternativ tror jag. [br] [br]Har kört Mac och den var otroligt stabil. [br] [br]MVH [br] [br]R
720
[quote="Robaino"]Hej, [br] [br] [br]Ja inte skulle jag välja Elgiganten, Siba, OnOff eller liknande som leverantör av utrustningen till mitt företag. [br] [br]Jag kör Dell med 3 års service avtal, vilket betyder att dom knackar på dörren i princip efter man lagt på luren och felanmält. [br] [br]dyrt? nej absolut inte om man räknar timmar man sparar. [br]Man sparar en hel del smärta med tanke på alla hårtussar som man inte rycker bort från huvudet i frustration :wink: [br] [br]MVH [br] [br]R[/quote] [br] [br] [br]Håller helt med dig men med det tillägget att vi kör 50/50 med Dell och egenbyggda datorer. Något serviceavtal har vi inte däremot men kör heler inga värstingdatorer. Datorerna ska vara till för att arbeta med inte spela på och då duger de billigaste Delldatorerna bra. Går den sönder får man köpa en ny, spar tid = pengar i längden att inte hålla på och krångla och försäka laga trasigt. [br] [br]Hemdatorerna liksom servern är däremot är betydligt mer "bestyckade" och inget man skrotar direkt. Därför bygger vi dem själva, då vet man vad som är i dem och kan enkelt byta en trasig del.
640
5
Hej, [br] [br] [br]Får man fråga varför ni inte kör Dells servrar? [br] [br]MVH [br] [br]R
5
Jag kör både Vista och Office 2007 och jag är supernöjd med båda. Vista har jag kört sedan Beta så det är inte så nytt. Men office 2007 är en riktig Aha Wow upplevelse... Helt suveränt och väldigt lättjobbat i.
ww.varushopen.com
1616
4
Det är alltid bra att bygga och installera sina datorer själva. Varför? [br] [br]1. Man lär sig hur saker fungerar [br]2. Man tvingar sig själv at thänga med i utvecklingen för att förstå att olika saker fungerar olika bra ihop. [br]3. Man slipper felaktiga installationer av klumpigt förinstallerade datorer med felaktiga användarkonton som lusar ner hela datorn. [br]4. Man lär sig snabbt se vad datorn kan användas till. (Hm jag kanske kan ha det här ramminnet till att skrapa bilrutan med) [br]5. Datorn blir inte en främmande och krånglig sak vid sidan av skrivbordet som man ständigt bedriver en kamp med. (Dock med risk att man blir kallad för datorgeni inom vänkretsen) [br]6. Gamla program kan vara lika goda som nya. men de nya är oftast en utveckling för att underlätta arbetsprocessen och därmed minska kostnaderna. Samma sak gäller skillnaden gamla datorer med nya datorer. Ex mer ramminne, cashminne, växlingsfill och processor samt grafikminne kan fortare generera grafiska resultat samt matematiska resultat [br]7. Mac är inte i dagens läge mycket stabilare än PC. Ej heller kostnadsmässigt mer lönsam. Bra dator ja, Branschstandard för grafisk produktion ja men pc och utvecklingen av kompletterande program är större och billigare samt mer kompatibel i kundrelationer, Förr var mac mer pc kompatible speciellt vid Powermac tiden men på senare tid har pc blivit mer mac kompatibel och maccen sämre pc kompatibel. Många programutvecklare lärde sig av skapandet av java där det handlade om att bygga en plattform som pratar runda språk med runda maskiner och vassa språk med vassa maskiner. [br] [br]Själv har jag pensionerat min G3 med dess MacOS och övergått till windowsmiljö. För mig är spelen ovidkommande me kompabiliteten viktig. [br] [br]Med vänliga hälsningar [br] [br]Magnus Olsson [br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
1616
4
Denna Vista demo på voice recognition är kul: [br] [br]http://www.youtube.com/watch?v=KyLqUf4cdwc&mode=related&search= [br] [br]Inte undra på att programutvecklingen går långsamt och kostar oerhörda pengar :-D
Må väl!
68
[quote author=Mojo link=topic=1805.msg8649#msg8649 date=1177852443][br]Denna Vista demo på voice recognition är kul:[br][br]http://www.youtube.com/watch?v=KyLqUf4cdwc&mode=related&search=[br][br]Inte undra på att programutvecklingen går långsamt och kostar oerhörda pengar  :-D[br][/quote][br][br]Heheh, vilket tålamod killen har!  :o[br][br]Mhv[br][br]Micke
"Innovators and creative geniuses cannot be reared in schools. They are the men who defy what the school has taught them." - Ludwig von Mises
1616
4
Det gäller att inte ha kort stubin!  8)
Må väl!
68
Kom på mig själv med att bli irriterad efter 1 min av att bara[i] titta[/i] på filmen  :-[[br][br]Kanske därför jag inte bygger mina datorer själv som du föreslog tidigare. Mitt tålamod sträcker sig till att ringa Dell om något är fel. Härlig tjänst det där!  :vissla[br][br]MVH[br][br]Micke
"Innovators and creative geniuses cannot be reared in schools. They are the men who defy what the school has taught them." - Ludwig von Mises
73
En liten kommentar kring ursprungsämnet Office 2007.[br]Jag har varit med om:[br]Windows 3.1 som blev 3.11[br]Windows 95 som blev Windows 95B[br]Windows NT 3.5 som blev NT4[br]Melenium som helt enkelt dog[br]Windows XP som blev XP SP2[br][br]Alla Officeversioner har följt samma schema. Andra eller tredje realesen har varit någorlunda stabil. Om jag rekomenderade mina kunder Vista och office 2007, då skulle jag få väldigt mycket garantijobb. Office 2003 har en Servicepack 2. Den tar hand om alla buggar och börjar nu fungera hyggligt stabilt.[br][br]Windows är experter på att skapa behov. Om man vill köra Vista och Office 2007 hemma då är det inga problem, men i företaget..... Vänta![br][br]Låt de första servicepackarna komma först. Många som valt denna kombination har ångrat sig redan. Det kostar för mycket med allt strul.[br][br]I företaget ska man välja stabila och beprövade applikationer. Låt konsumenterna betatesta alla version 1.[br][br]Ett tips i all välmening.[br][br]Hälsningar[br]Magnus Danielsson[br][br]http://www.mddata.se (Sorry! Kunde inte låta bli :)  )
[email protected]
070-679 46 73
http://www.mddata.se
68
[quote]http://www.mddata.se (Sorry! Kunde inte låta bli    )[/quote][br][br]Vi ser den i signaturen  :P[br][br]Mvh[br][br]Micke
"Innovators and creative geniuses cannot be reared in schools. They are the men who defy what the school has taught them." - Ludwig von Mises
73
Sorry! Den är SÅ svår att få bort!  ;D
[email protected]
070-679 46 73
http://www.mddata.se
456
1
Varför ursäktar du dig? Ditt inlägg var såpass bra att lite reklam inte skadar ;)
456
1
Själv gick jag och köpte Windows Vista Business i förra veckan. Är nöjd med det, men jag har säkert inte testat alla nya funktioner. Dock så tycker jag att datirn är mycket segare nu än innan fast att jag har 1Gb i RAM...[br][br]Köpte det egentligen p.g.a. att mitt XP knasade ur ;)[br][br]
1616
4
[quote author=DEJI link=topic=1805.msg8896#msg8896 date=1179304398][br]Själv gick jag och köpte Windows Vista Business i förra veckan. Är nöjd med det, men jag har säkert inte testat alla nya funktioner. Dock så tycker jag att datirn är mycket segare nu än innan fast att jag har 1Gb i RAM...[br][br]Köpte det egentligen p.g.a. att mitt XP knasade ur ;)[br][br][br][/quote][br][br]1GB ram är relativt lite för ett omfattande program som Vista, men du har fler krav på din dator än ramminnet för att det ska flyta smidigt. Så som processorn och grafikkortet.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
456
1
Ja, jovisst är det så.. Likaså vilka och hur många program man kör samtidigt...[br][br]Den är Vistakapabel i alla fall ;)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.