Problem med sajten

822
48
Hej!

Vi har för tillfället en del fel på sajten som vi jobbar på att lösa. Sajten kan även gå ner en stund medans vi jobbar på detta.

Vi hoppas det ska vara löst under kvällen.
86
6
Rent generellt tycker jag att den är otroligt seg om jag jämför med andra sajter jag kör i Chrome. Tyvärr, för jag gillar innehållet och blir sur när det segar!!
822
48
Visst är den och det är inte bra. Det är en av sakerna vi jobbar på just nu.
5
Jo, den är fortfarande seg dessvärre, och har varit det i 3-4 dagar nu. Trist, men jag är förstående :) Hör av dig om du/ni vill ha hjälp eller assistans på något sätt. Maila via forumet eller ring på 08-559 235 90. Är kunnig i både Windows och Linux. Trevlig helg! Mvh, Hassan Uddin
Kolla in www.fjarrsupport.com om du har problem med ditt företags datorer.
822
48
Tack för erbjudandet! Känns inte sajten snabbare nu? Vi har dock fortfarande några fel som vi jobbar på att lösa.
5
Jo, nu fungerar den som den ska (artiklarna), men forumet känns fortfarande lite segt... Testat att "defragmentera" mysql-databasen för forumet? Med vänlig hälsning, Hassan
Kolla in www.fjarrsupport.com om du har problem med ditt företags datorer.
86
6
Jag håller med Hassan den känns fortfarande lite seg, fast just nu bättre än på ett tag :-)
91
8
Detta var mer strul än vi hade räknat med. Verkar vara fel på servern så vi kommer att byta burk. Det kommer att ta några dygn till innan flytten är utförd och alla ompekningar hamnat rätt men efter det hoppas vi att det ska rulla på. Hassan - det var en av sakerna vi gjorde och det hjälpte för stunden men nu har det dykt upp fler saker som slöade ner den. Är inte tekniker så jag kan svara på exakt vad :-[ Tack för ert tålamod! :)
91
8
Nu ska det mesta vara löst. Kan vara en del länkar som är brutna men vi pekar dem rätt efterhand. Vi hoppas att sajten ska kännas betydligt snabbare nu. De tester vi gjort tyder på att det ska vara stor skillnad. Vad säger ni? Märker ni andra fel, säg gärna till så tittar vi på dem direkt.
86
6
Precis just nu -när jag loggat in och väljer Senaste inläggen - då får jag felmeddelandet 500 - Vyn hittades inte [namn, typ, prefix]: latest,html,contentView Fortsätter testa
822
48
Tack Gunilla och Hassan! Vi har löst en del buggar till och hoppas nu det ska vara löst. Även rensat i forumets databas. Hur känns hastigheten på sajten? Ser ni några andra galenheter?
5
Tack själv! :-) Fungerar utmärkt nu. Riktigt snabbt och bra. Jag meddelar via denna tråd om jag skulle märka nåt fel igen. God jul och Gott nytt år! Mvh, Hassan
Kolla in www.fjarrsupport.com om du har problem med ditt företags datorer.
86
6
Just nu känns den betydligt rappare och jag hittar inga fel alls :) hoppas det håller i sig!!
822
48
Låter bra! :) Bara säg till om ni märker något.
119
Några forumsavdelningar går inte att komma in i, t.ex. Juridik. Länken är http://www.foretagande.se/juridik/ men man kommer till Juridikböcker... Detsamma gäller för forumet om marknadsföring, länken pekar fel.
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
822
48
Tack! Det ska vara löst nu.
119
Ett problem som funnits ett tag nu är att efter man loggat in kommer man till siden index2.php med ett felmeddelande "Bad token". Det är bara att klicka "tillbaka" och sedan köra vidare, man blir inloggad. Jag loggar ej in med Facebook-konto, kör med det gamla vanliga.
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
822
48
Bra du säger till. Ska undersöka det.
119
[quote="Patrik" post=42489]Bra du säger till. Ska undersöka det.[/quote] Inget nytt om detta? /Peter
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
91
8
Vi trodde det var löst men kolla på det direkt igen. Tack!
91
8
Det ska förhoppningsvis vara löst nu. Testa att trycka ctrl+f5 när du är på sajten innan du ska logga in nästa gång. Skulle det ändå inte funka så får vi undersöka vidare :)
5
Att söka funkar inte. Varken i Windows, Linux eller MAc-miljö med browsrar Explorer, FireFox, Google Chrome eller Safari... Felet har funnits sedan jag gick med för flera månader sedan. Vore bra att kunna söka i forumet då jag annars kanske postar inlägg/frågor som redan finns.
1468
246
Jag tycker överlag att hela sidan är seg och långsam.. man drar sig för att kolla runt här. Men det kanske är för alla annonser som blinkar och blippar överallt, och har man då ett lite sämre bredband så..
822
48
Sökfunktionen ska vara fixad nu men jag tror ändå Googles sök högre upp är bättre. Vi kan inte heller jobba gratis. Annonser är ett alternativ. Att kräva er medlemmar att betala en månadskostnad är en annan. De flesta föredrar som det är nu. Sen ska vi så klart fixa till sajten och göra den både snabbare och bättre. Det kommer! :)
5
Nu funkar det ja. Tackar! Nej, det är ingen (allra minst jag tror jag) som begär att ni ska jobba gratis. Även jag är helnöjd i övrigt. Kör hårt! /Olof :cheer:
1468
246
Ingen har väl sagt nåt om att nån ska jobba gratis?
822
48
[quote="ingvar48" post=47382]Ingen har väl sagt nåt om att nån ska jobba gratis?[/quote] Nä det är ju så men jag antog att du syftade på att vi skulle minska på annonserna då du skrev så.
1468
246
Vad är det som har förändrats i förhandsvisningen när man håller pilen över ett nytt inlägg? Förut såg man de första meningarna och visste om det var nåt man ville kolla på.. ( lite av vitsen med förhandsvisningen :) ), men nu ser man bara en massa tecken och grejs.. verkar ha med facebook att göra..
86
6
Jag tycker det fungerar så fortfarande. :-)
822
48
På indexsidan verkar vara något galet ja. http://www.foretagande.se/ Ska be en kodare kika på det asap. Eller var det någon annanstans du tänkte på?
1468
246
Japp, det är den sidan.. vet egentligen inte om det är 'förstasidan'.. men det är dit jag kommer först iaf..
1
På sidan (länk nedan) så längst ner så står det "Läs fortsättningen (8-21) här >>" när man klickar där kommer man till en sida där de står "Vi kunde inte hitta sidan du sökte." https://www.foretagande.se/21-situationer-daer-rika-maenniskor-taenker-annorlunda-aen-oevriga Har det blivit något fel?
822
48
Bra du sa till, det är löst nu.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.