Ansökan hos finansinspektionen som registrerad betaltjänstleverantör

2
Tjena!

Jag vill registrera mig som betaltjänstleverantör (ej institut) och undrar om det är någon här som har erfarenhet med en sådan ansökan hos finansinspektionen?

Jag är ganska ung (22 år) och har drivit ett företag som gått i vinst första året med en ganska så hög omsättning.

Nu till kruxet, i lagen om betaltjänster står det :

"den som ska ingå i ett företags styrelse, vara verkställande direktör, ansvarig för betaltjänstverksamheten eller vara ersättare för någon av dem, har tillräcklig insikt och erfarenhet för att delta i ledningen av företaget eller ansvara för betaltjänstverksamheten och även i övrigt är lämplig för en sådan uppgift."

Detta är en väldigt vag beskrivning och jag förstår också att vilken/vilka typer av betaltjänster man ska erbjuda spelar roll men jag är rädd att inte klara ansökan eftersom jag är så ung och inte har någon direkt erfarenhet på detta område även om just den verksamhet jag ska bedriva egentligen inte är speciellt komplicerad.

Ansökan och advokat kostnaderna är jävligt dyra och får man inte igenom ansökan så är pengarna i sjön. Jag har heller ingen person jag kan sätta i min styrelse med direkt erfarenhet på detta område.

Är tacksam för alla svar och tips vare sig ni har erfarenhet på området eller inte.

Tack för er tid!
1
Hej Carl!
Jag är inne på samma sak som dig och är på gång att ansöka om samma sak. Ville bara se hur det gått för dig och om du har lyckats. 

Tacksam för svar. 

Mvh E

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.