Vad betyder registerutdrag?

25
Hej!
Jag skickade in en ansökan om att starta en enskild firma via verksamt.se. Nu har jag fått svar av skatteverket, dokumentet heter ”registerutdrag” och där står det att jag är godkänd för F-skatt.
Betyder det att mitt företag nu är registrerat? Kan jag börja driva företaget nu? Är allt vad gäller registreringar klart? Eller är det något mer svar man ska vänta på? Från Bolagsverket kanske?
Tack för hjälpen.
1009
206
Hej, När du har F-skatt kan du sälja som företag till andra. Ditt företag är alltså registrerat. Sedan kan det ju finnas andra saker som du behöver registrera. På verksamt.se bör du tex ha fått fråga om anställda och moms. Anställda kanske man inte har (du som ägare är inte anställd), men moms kanske du registrerat dig för? Man gör allt det i samma veva så det borde stå på det registerutdrag du fått. Hos Bolagsverket kan du välja att registrera ett namn på firman, annars är det ditt eget namn som används. Det är dock inget måste att göra.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.