Prissättning callcenter

Skapad - Senast uppdaterad
Inlägg: 0
Hej Per!

Jobbar på ett relativt nystartat bolag.

Vi får in olika leads och erbjuder tjänster inom: mötesbokning, försäljning, kundtjänst, bemanning av konsulter, utesälj och marknadsundersökning.

Vi "hatar" provision då vi själva är förbi den tiden men väldigt många vill endast jobba med det. Vi har egen lokal, datorer, internet etc med endast provision går det inte runt då något måste betala detta.

Vi brukar utgå ifrån en timdebitering alt fast arvode (beroende på antal H uppdragsgivaren kräver).

Våra offerter startar oftast med en timdebitering på 250 SEK / H ex. moms + provision, vilket täcker en låg lön + våra utgifter. Många svarar att det är för dyrt? Det motsvarar ca 100 SEK / H i timlön till våra medarbetare (efter våra utgifter) vilket enligt mig är en orimlig summa i dagens Sverige. Vi på företaget har en erfarenhet på 5+ år av försäljning etc.

De flesta som söker mötesbokare vill ta betalt efter avlutad affär, men om vi bokar upp ett möte som säljaren inte lyckas med får vi inget, vår del av avtalet är att boka ett möte, när vi gjort det, då ska vi ju ha betalt, eller vad anser du om det? Hur ska man försvara detta vid samtal med potentiella uppdragsgivare?

Hur ska man tänka när man prissätter tjänsterna? Vi alla på företaget har i princip alltid haft en grundlön + provision när vi jobbat på andra bolag.
Arian

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.