Skicka leads till ditt företag

1
Hej där, allihopa.

Förr var jag en frilansande copywriter/digital marknadsförare, som tidigare hjälpte företag - främst inom IT och appbranschen - med sin marknadsföring online.

Dock har jag nu sadlat om, och håller istället på med någonting som kallas "lead generation".

Kort förklarat: En "lead" är en person som skulle kunna bli en kund hos ditt företag, och som är intresserad av ytterligare kontakt från er. "Lead generation" är när man generar och samlar på sig dessa leads, och förmedlar dem till företag som vill ta kontakt med dem.

Alltså hjälper man helt enkelt företag att få fler kunder och ta kontakt med personer som kan vilja anlita dem.

Jag fokuserar mer på lokala tjänsteföretag - byggfirmor, elektriker och VVS m.fl. Idéen är att leverera högkvalitativa leads, utan att låsa in kunderna i några dyra långtidsavtal.

Undrar du om ditt företag skulle ta nytta av ett stadigare flöde av kunder? Undrar du hur man kan göra det själv? Vill du ha hjälp med det? Oavsett vad ger jag gärna råd. Gå in på min profil och skicka iväg ett mejl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.