Mjukvaruutvecklare funderar på att starta eget

3
Hej!

Jag är mjukvaruutvecklare och jag vill inte ha en chef längre. Någon nämnde på detta forum (kan inte hitta inlägget) att om man som utvecklare kan hålla deadlines ✓, är flexibel ✓, skriver robust och säker mjukvara ✓ samt är bra på marknadsföring ✕ kan man tjäna bra med pengar.

Min plan ser ut som så att eftersom det inte finns någon press och inga utgifter utöver hyra och mat för att starta en egen utvecklarfirma kan jag i lugn och ro fixa vissa saker i förberedande syfte:
[ul]
[li]Fixa mig en hemsida[/li]
[li]Knyta kontakter med betalande kunder[/li]
[li]Spara pengar[/li]
[li]Lära mig om marknadsföring[/li]
[/ul]
4
Intressant! Vad för typ av mjukvara utvecklar du? Mvh, Alexander
3