Föreläsare och influenser- normalt onormal Svensson

3
Tja, mitt namn är Anton Håkansson och jag är en av dem 100.000 i Sverige som fått ett syndrom som kallas Tourette Syndrom. Det är ofrivilliga tics.

Idag driver jag eget företag där jag föreläser om Tourette och den mobbning jag utsattes för, jag skriver en bok om att levaed Tourette och nu startar jag upp ett instagramkonto.

Under min resa och under dessa 12 år med syndromet har jag fått uppleva att det finns fruktansvärt dålig förståelse och kunskap kring Tourette. Det går fördomar och den sociala normen säger att vi med Tourette är onormala. Men vad fan är normalt då?

Nä, jag har nu tagit upp den viktiga frågan, ser mig som en normalt onormal Svensson med Tourette och jag berättar om hur min Tourette påverkar mitt liv och min vardag. För att slå hål på fördomar, visa andra att dem inte är ensamma med Syndromet och för att sprida kunskap.

Det kan vara allt ifrån roliga stunder där jag fått ett tics som kanske jag fått roliga reaktioner på till att de kommer vara inlägg om konsekvenserna och svårigheterna att leva med Tourette.

Kolla gärna in, följ och dela mig. Det vore super snällt.


www.instagram.com/normalt.onormal.svensson/

MVH Anton
Anton Håkansson på general Tourette- generaltourette.wordpress.com

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.